Bukefalos 28 år!

Måste bara visa ^^

H

Harmoni

Är inte så vidare aktiv här på forumet, så för er som inte vet vem jag är så heter jag Anna och har 4 st kaniner hemma varav alla är harkorsningar. Har en uppfödning tillsammans med min syster som vi kallar för Paradisets.
Jag har inte haft en kull sedan förra året i Januari, men nu i April så födde Glädjens Lysande " Lyra" en kull med 4 st helt gudomliga ungar som jag bara måste visa för er^^

På dessa bilder så är ungarna 5 veckor gamla, de togs på måndagen i förra veckan :)

Paradisets Roccotillo "Tijho" är galningen i kullen, men samtidigt så märks det att ha kommer bli gosig också då han är så mild till sättet :)
Roccotillo-090514.gif


Paradisets Carribean Red "Carrie" är nog defentivt den kaxigaste, vild och galen på alla sätt och försökte igår dominansrida på sin mor, attityd, ja :P
Carribean-Red-090514.gif


Paradisets Cascabell "Belle" är den lugna och mer dvärgharelika i kullen, lite skraj för nya saker, men älskar att bli klappad :)
Cascabell-090514.gif


Paradisets Red Savina "Ina" är nog den som är mest vaksam inför nya saker, men ack så kelen i famnen och busig på marken :)
Red-Savina-090514.gif


Jag är verkligen helt nerkärad i dem, de är 4 st helt olika personligheter trots att föräldrarna är ganska lika i temperamentet :P

/Anna
 
Sv: Måste bara visa ^^

Alla är helt underbara :love:
Carrie och Ina är riktigt läckra i färgen.
Men fastnade för Belle. :)
Nästan så det kliar lite i fingrarna.
Är så tomt sen Pelle försvann och bara Malva är kvar.
Så vore ju kul med en till.. :angel:
 
Sv: Måste bara visa ^^

Tack :)

Belle lyckades igår försvinna under några minuter när de var ute och sprang i hagen, letade som en tok och helt plötsligt så var hon bara där igen, så om någon vill ha en unge med förmågan att bli osynlig så ;)
Det är synd att Tijho fick en färg som anses vara lite tråkigt, speciellt oftast i kelhem, då han verkligen är charmig, hade han vart en hona hade han nog stannat :)
 
Sv: Måste bara visa ^^

Hur kan man tycka att den färgen är tråkig? Jag älskar viltfärgade kaniner, så himla fint :)
 
Sv: Måste bara visa ^^

Ja, det är synd att många inte gillar viltgråa.
Jag tycker mer det hänger på karisman.
Alla färger kan bli riktigt fina, bara kaninen har rätt utstrålning. :)
 
Sv: Måste bara visa ^^

Vad fina de var! :laugh:

Väldigt olika, dock. Vad är det för färg(er) på föräldrarna?
 
Sv: Måste bara visa ^^

Vad fina de var! :laugh:

Väldigt olika, dock. Vad är det för färg(er) på föräldrarna?

Pappa är min lille pojk Camomill. Han är viltgrå brokad. Mamman är viltröd. Allt hänger på vilka färger de döljer. Att Mille kunde ge svart var logiskt men vi visste inte han kunde ge gult så vi blev jätteglada =)
 
Sv: Måste bara visa ^^

Ja färgerna var en överraskning, som mest hade jag hoppats på någon snygg Svart Tan brokad, men istället får jag två gula också ^^ Det är det som är så kul med genetik, trots att man tror man vet allt så kan det alltid dyka upp något nytt :P

Tack för alla kommentarer :D
 
Sv: Måste bara visa ^^

Såååå fiiinaa!! Allihopa! :love:

Fastnade verkligen för Belle, hur vacker/söt får man bli?! Teckningen är bara superfin, älskar den lilla ansamlingen av fläckar på rumpan. Men de e helt undebara allihopa, inte helt ofta man ser ljuvliga varelser!
..haha som du kanske märker är jag helt kär x)
 
Sv: Måste bara visa ^^

Jag är inte kanin människa, smådjur är det små matsvin (:D) som gäller, men Tihjo var verkligen snygg!
Synd sambon är allergisk, och att vi bor i lägenhet, djur på balkong är ju inte direkt ett alternativ.
 
Sv: Måste bara visa ^^

Hur kan jag ha missat den här tråden, de är helt underbart fina alla fyra! :love: Det finns ALLTID plats för fler kaniner hemma hos mig :angel:
 
Sv: Måste bara visa ^^

Hihi vad kul att den blev upp-putt igen :)
Ja och de blir bara snyggare, nu har man börjat se harkropparna som finns under bebis sötheten också ^^ Och Tijho har bara blivit keligare, han verkligen myser in sig under handen och söker kel numera, så otroligt synd att han är hane.
 
Sv: Måste bara visa ^^

Annars hade han fått stanna misstänker jag ;). En hona tar ju mindre plats då den på så sätt kan bo tillsammans med modern :)
 
Sv: Måste bara visa ^^

åfan är det så det är.

ts. skicka upp ninen på buss till dalarna så tar jag emot honom med öppna armar, han var verkligen ursöt! :love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag skulle behöva hjälp i ett svårt beslut: Jag köpte min häst (en valack på 4 år för 4 år sedan). Eftersom jag kände ägaren (min...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 782
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp