måste detta godtas???(sadel)

C

chrysler

Jag har beställt en bomlös sadel av välkänt märke, & den är inte direkt billig.När jag öppnar paketet å kolar på sadeln är precis allt snett, jag menar ALLT.Den är sned under sadeln, stoppning, tunnel, you name it.

Om jag skulle sätta den så den var mer rak under hade hela sätet hamnat snet istället.
Ringer företaget som är välkänt inom islandshäst å säger detta å att jag vill skicka tillbaka sadeln, då verkar inte människan tro på mej å säger at alla sömmar allltid är sneda å att man rider til bomlösa sadlar.
Jag sa att jag vägrar sätta sadeln på min häst å att en sned sadel inte kan ridas rak:devil:

Iaf låter människan väääldigt skeptisk men säger att de skickar en ny, men at jag måste skriva var sadeln är sned.
Nu är jag orolig att alla dessa sadlar faktiskt är sneda å jag har ingen lust att sätta en sån på ngn av mina hästar eller ens betala för den, kan de hävda att alla bomlösa ÄR sneda så jag inte får pengarna tillbaka??
Ska jag behöva godta en snedsadel, oavsett om den är bomlös eller ej??:eek:
 
Sv: måste detta godtas???(sadel)

Nej absolut inte! Ingen sadel ska vara sned, end of discussion, klart du ska ha pengarna tillbaka, eller en rak sadel.
 
Sv: måste detta godtas???(sadel)

Klart du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd med sadeln. De har väl öppet köp?
 
Sv: måste detta godtas???(sadel)

Är den nya sadeln som du får hem oxå sned så hade jag aldrig köpt den modellen, även om de skickar ännu en ny....
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
2 856
Utrustning Är det någon som kan säga något generellt om dessa sadlar? Den enda märkningen som finns på sadeln är "Hand Crafted in Sandringham...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Nokke
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 632
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men...
2
Svar
22
· Visningar
2 469
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp