Måste få berätta

MissFideli

Trådstartare
Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet.
Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt bestämt, kontrakt är dock inte skrivet än. Men ändå.

En liten drängstuga med loft, fungerande vedspis och jättefint renoverad. Gården är en fd hästgård, men just nu finns inga hästar där. Lite andra djur dock, bl.a linderödssvin och höns. Hyran är bättre än den jag betalar för min lägenhet, vilket är bra eftersom jag får längre till jobbet. Orkar jag inte pendla, finns garage på närmare håll, men jag har just nu inga planer på att sluta i Vaxholm.

Den ligger verkligen på landet, med hästgårdar, skog och fält i vyn utanför fönstret. Ägarna verkar jättetrevliga och det känns verkligen toppen! Dom låter mig bygga en rastgård på 15-20 kvm och det sitter redan idag en kattlucka i dörren, så tjejerna kan gå in och ut utan att jag behöver öppna och stänga dörren.

Huset är så ruskigt gulligt att jag måste nypa mig i armen nästan!

Det känns jobbigt att lämna fina Hägernäs strand efter ganska precis 10 år här och jag kommer sakna närheten till vattnet. Men jag åker förbi när jag ska till jobbet, så får väl åka 20 min tidigare och ta ett dopp innan jobbet.
Jag har noga kollat upp en plan b, och min kötid räcker gott till en lägenhet här igen om det skulle behövas och omsättningen gör att jag troligen kan få den inom 1 år. Får väl våldsgästa mina föräldrar i Sumpan sålänge om jag blir utkastad :cool:

Jag är så glad! Imorgon ska jag ut och kolla av platsen där rastgården ska stå, och även träffa ena ägaren igen.

Jag och mina tjejer ska bli lantlollor! 😊Äntligen 😍
 

Bifogade filer

  • received_851351841951013.jpeg
    received_851351841951013.jpeg
    76,9 KB · Visningar: 553
Grattis! Vad fint det ser ut!

Det är verkligen jättefint! Kanske ser litet ut, men undervåningen är troligen strax över 30 kvm. Dvs rummet kanske 25. Loftet är över hela och för mig som är kort, funkar det att stå raklång på en lagom stor yta. Lär slå huvudet några gånger och kanske ramla ner för trappen (man måste backa ner) innan jag kommit på att jag inte bor på ett plan längre :D
 
Jag kan nästan garantera att du gör det :) Jag är ju helt ansvarig för mitt hus eftersom jag äger det och det kan vara slitigt med veden och sådant men att bo så uppväger allt slit. Jag mår så bra när jag tar en vända runt trädgården.

Jag vill ju göra mer sånt. Ved får jag gratis, men jag hjälper gärna till med gårdsslit. Får jag dessutom dra av lite på hyran, är det ännu bättre.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har varit tillsammans med min sambo i över 1½ år nu. Jag 25 år och han 31... Allt gick väldigt fort när vi blev tillsammans och vi...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 357
Senast: Niceperson
·
Övr. Hund Jag vet att det finns ziljoner trådar om "har jag tid att skaffa hund?". Men jag vill bli bedömd personligen, sågad vid fotknölarna...
2
Svar
29
· Visningar
5 595
Senast: Bison
·
A
Träning Måste bara få berätta om min historia om min häst som inte är avslutad än I vintras så flyttade jag från ett ställe i dalarna till...
2
Svar
24
· Visningar
2 134
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp