Måste få berätta

Kanske börjar krångla redan. Nuvarande hyresgäst säger att h*n kommer säga upp innan 1/2. Jag måste ju skriva kontrakt så jag hinner säga upp min lägenhet innan 31/1. Annars blir det 2 månaders dubbla hyror plus en extra deposition för huset. Vilket jag inte har råd med. Och jag vill inte bli sittandes med en uppsagd lägenhet och en hyresgäst på huset som plötsligt kommer på att h*n vill bo kvar. Så vi får se hur det blir nu...
 
Kanske börjar krångla redan. Nuvarande hyresgäst säger att h*n kommer säga upp innan 1/2. Jag måste ju skriva kontrakt så jag hinner säga upp min lägenhet innan 31/1. Annars blir det 2 månaders dubbla hyror plus en extra deposition för huset. Vilket jag inte har råd med. Och jag vill inte bli sittandes med en uppsagd lägenhet och en hyresgäst på huset som plötsligt kommer på att h*n vill bo kvar. Så vi får se hur det blir nu...
Jag tror det löser sig, håller tummarna för att du får flytta in i huset :)
 
Verkar ha löst sig. De förstår att jag inte klarar 2 månaders dubbla hyror, så om vi inte hinner till sista januari, skjuter vi på inflytt till 1/5. Då blir det bara en månad dubbelt, vilket är okej.
 

Bifogade filer

  • 20200115_164215.jpg
    20200115_164215.jpg
    153,2 KB · Visningar: 113
Vad säger katterna? :D:love: Gud jag blir lite avis, det ser så fint ut!

Det går rätt bra! Chloe är den som är räddast. Men hon är rädd för ljud uppifrån har jag konstaterat, knarret i golvet på loftet skrämmer henne. Så det går väl över. Rastgården byggs förhoppningsvis på tisdag, det är ju vanligtvis hennes domäner. Ute. Malla och Seven har tagit det bäst, Bonnie har problem med trappan. Men jag har ställt klätterträdet så hon kan hoppa upp istället för att typ dra sig upp med frambenen som hon gör nu. Vet inte om det är ovana eller jobbit för hennes höfter.
Ska bli SÅ skönt när rastgården kommer och jag kan börja inreda där!!
 
Härligt Fideli, det där är ju min dröm också. Men som fattig halvt sjukpensionär, får det bli en ouppnåelig dröm :heart
 

Liknande trådar

Relationer Jag har varit tillsammans med min sambo i över 1½ år nu. Jag 25 år och han 31... Allt gick väldigt fort när vi blev tillsammans och vi...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 357
Senast: Niceperson
·
Övr. Hund Jag vet att det finns ziljoner trådar om "har jag tid att skaffa hund?". Men jag vill bli bedömd personligen, sågad vid fotknölarna...
2
Svar
29
· Visningar
5 595
Senast: Bison
·
A
Träning Måste bara få berätta om min historia om min häst som inte är avslutad än I vintras så flyttade jag från ett ställe i dalarna till...
2
Svar
24
· Visningar
2 134
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp