Måste få dela med mig

antiloop8

Trådstartare
Vi har 2 hundar. Dana och Quando.
Quando är rädd för Hemglass-låten. Nu laddade jag hem den så spelades den upp 4 gånger i sträck...Quando som är STOOOR satte sig bakom datorn (ca 30 cm brett) och Dana stod och ylade. Det var länge sedan jag så något så roligt :rofl: :rofl: :rofl:

Jo jag vet...inte snällt mot Quando men han överlever! Så fort man byter låt igen så blir han glad o kommer fram! :bow:
 
Jodå vi har rätt smarta hundar också...pekar man på takfläkten och säger "där är den stora flugan"...så skäller den ena tiken helt vasinnigt på takfläkten.Hon hatar flugor och småkryp...men fläkten ser väl knappast ut som en fluga...eller? :rofl:

Eller vad sägs om att morra och resa ragg och få 6 andra hundar till att bli lika skärrade pga av en liten spindel i fönstret?Fast de andra trodde ju förstås att varningen gällde någon utanför huset.När jag upptäckte vad uppståndelsen rörde sej om...ja jag höll på att skratta ihjäl mej. :rofl:

Den andre hon anser att alla som åker rollerblades...ja de ska bara dö-omgående.Än så länge har jag inte tappat kopplet men gud nåde den dagen man gör det...då jäklar får de sätta rekordfart med en greyhound i häcken efter sej! :rofl:

Hm ja när jag tänker efter så ligger även de som åker längdåkningsskidor risigt till... :D
 
Min gamla Jack Russel som i vanliga fall var totalt orädd (dvs normal Jack Russel :D) blev till ett darrande asplöv när hon hörde Hemglass låten....
 
mina föräldrars hund äter nästan allt bara man säger "skynda dig annars kommer kissen" allt för att inte katterna ska få något :D

sen kan man säga åt honom att gräva överallt, även typ betonggolv, han är nämligen tokig i råttor så pekar man på golvet och säger "titta Albin en råtta" då blir han tokig och börjar gräva efter den :p Det går bättre för honom ute då det verkligen går att gräva, och han kan roa sig flera timmar o vara ute och gräva överallt. Han har också kommit på att råttorna ofta gömmer sig under saker, så gammal plast o dyl som ligger och skräpar flyttar han runt :crazy:
 
Har han någonsin fångat en råtta?

Det gör min vovve så fort han får chansen, knäcker nacken på den och visar sedan stolt upp den för mig :crazy:

Annars är Hemglass musiken rätt rolig då min hund ylar ikapp, trots att han egentligen inte kan yla utan mer låter som en romande ko.
 
asch, min vovve kan minsann yla (och försöka härma) allt från fioler via munspel till bob dylans släpiga röst! med varierande resultat förståss ;). men la grande finale är ändå när han ligger på rygg och ylar, nej förlåt sjunger :rofl:
 
Åh, det kanske kan va nåt för Bert Karlsson! Om han kan ligga på rygg och sjunga samtidigt, en riktig hit! :D
 
Min kompis hund är livrädd för hemglass låten. Han springer
alltid och gömmer sig då. :crazy: Tycker synd om honom men
det är ganska komiskt ;)
 
Vad är det med hemglasslåten och hundar? :confused:
Min tik blir alltid knäpp när hon hör glassbilen på måndagarna. Hon börjar skälla och gnälla en massa. :confused: :crazy:
 
Gud va roliga hundar ni har.. Det enda Samba gør ær att nu på ældre dar (måste lægga in att hon har varit rædd før mænniskor hela sitt liv, ær inte rædd så mycket nu mer då hon litar på mig men killar i 20-60 års åldern ær fortfarande læskiga)då har hon fått før sig nåt tokigt.. Jag har henne næstan alltid løs o jag bor i Malmø men då det kommer folk gående, cyklade eller dyl. så kolla hon lte på dem først sen nær de gått førbi så går hon efter dem ett par meter och stackars dem som vænder sig om.. Om man gør det så børjar hon skælla som aldrig førr (hon skæller aldrig annars) och går på som om dom hade slagit henne eller mig eller nåt.. Hon gør aldrig nåt.. De hundvann skrattar lite oftast o sæger "gud va farlig du va då" men det ær ju synd om dem som inte førstår att hon ær bara dum o fånar sig. Meningen før henne med detta ær att hon tycker det ær skit kul nær dom blir rædd før henne eftersom hon varit rædd hela sitt liv (vill ge igen??).. Jag måste lægga till att hon ær annars værldens snællaste hund.. de som træffat henne kan intyga detta. Jag blir alltid så arg då hon gør detta men hon tycker det ær så kul. :mad:
 
haha, jo han spretar lite sexigt med benen också och så har han ju ett brett, hårigt, maskulint bröst! (hunden alltså :o :D)
 
jo, det kan kanske bli nåt av det. kompisens pojkvän kan spela munspel och lockis sjunger så fint till det med! kanske skulle man placera dom på stationen nån dag och se om de fick ihop lite pengar...? :banana:
 
haha vilken duo de två hade kunnat bli! de hade t o m kunnat utföra lite cirkuskonster, doris hade ju kunnat sitta på lockis breda rygg :idea: :D
 
Vi har en Finnspets/lapphunds blandning och där har vi verkligen en riktig fågelhund, han skäller till och med på en skogsfågeltavla som vi har i kontoret... hur normalt är det.. ?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 045
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 021
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 332
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp