Måste jag chippa??

caradan

Trådstartare
Jag har ett reg vbl (har reg pappret) Jag har förstått att han måste ritas av men måste han chippas??
Eller vad är det jag behöver göra för att få pass?
 
Hej!

Orkar inte kolla, men har för mig att chiptvånget gäller hästar födda -03 och senare?

Rolle på Österlen
 
Finns inget allmänt chiptvång. Vissa rasföreningar har det men definitivt inte STC som fortsätter med frysmärkningen. Personligen anser jag att det hade varit vettigt att införa det i samband med passtvånget o jag pratade häromveckan med en "passmänniska" på Jordgubbsverket o hon tyckte samma men trodde att det kommer nog så småningom. Passet har ingen riktig trovärdighet utan en 99,9%-ig märkning.
PL
 
Helt rätt Peter, det är när man registrerar i SIF man måste chipmärka fr.o.m. -03.

Rolle på Österlen
som orkade kolla ändå ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
600
Senast: Piaff
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 969
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 658
Senast: jemeni
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
414
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp