Måste jag förklara mig?

Mysaan

Trådstartare
Som de flesta vet så har jag letata häst senaste tiden. Mailat iväg på flera annonser som verkat intressanta och även ringt på endel. Nu har jag bestämt mig så för att vara schysst så mailade jag iväg till de jag haft kontakt med och tala om att jag nu bestämt mig och att det inte blev deras häst. Tacka även för att de orkat lägga ner tid på mina frågor om deras hästar.

Nu är det en ägare som fortfarande ringer mig och kräver svar på massa frågor. I detta fallet var det så att jag tackade nej till hennes häst innan jag bestämt mig för den jag ska ha. För att den är för dyr helt enkelt. Och dessutom kräver hon överpris för hästen. Men vaddå måste jag förklara mig mer?
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Nej det tycker jag inte du behöver göra. När jag skulle sälja blev jag nästan less på alla bortförklaringar.
- Tack men nej tack, hade liksom räckt, många hade världens längsta utläggningar om varför inte om än det ena och än det andra som var fullkomligt oväsentligt för mig.

Men ett mail men tack men nej tack uppskattas efter som man då kan avskriva ev. intressenter och konsentrera sig på övriga :laugh: Tycker du verkar som en exemplarisk hästköpare.:laugh:
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Det måste du inte. Men jag kan förstå att vissa säljare gärna vill veta varför det inte blev deras häst som du valde. Saker som kan vara till hjälp för dem i deras fortsatta försäljning av hästen.
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Det måste du inte. Men jag kan förstå att vissa säljare gärna vill veta varför det inte blev deras häst som du valde. Saker som kan vara till hjälp för dem i deras fortsatta försäljning av hästen.

Just denna ägare som är förbannad och vill ha svar på massa frågor har jag talat om att hästen inte är intressant för att hon är för dyr för mig och jag anser att hon tar överpris. Ändå håller hon på och tjatar. Hon vill ha 65 000 kr för ett fullblod som är 14 år. Just nu inte i kondotion och som dessutom med viss tveksamhet bara är utbildad LB/LB.
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Tack!

Tycker själv att det är självklart att man säger till om man inte är intresserad.
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Detta kan reta gallfeber på mej! Säger man tack men NEJ tack så ska det vara bra där!!!!Har varit med om detta en gång på häst och en gång på hund,jag blir förbannad av att bara läsa detta! Varför kan folk inte fatta.:devil:
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Men hörrni, så är det i Sverige... Vi kan, ska, måste förklara allt vi gör och säjer.
Det räcker inte med Nej men Nej tack... Tänk bara när vi sitter ett gäng kompisar, pratar och har trevligt. Någon blir kissnödig, reser sig upp och säjer: ursäkta, jag måste gå på toa... Det hade räckt med ursäkta;)
Ringa och sjukskriva sig. Då går det inte bara att säja att jag är sjuk utan då ska det vara en lång utläggning på hur sjuk jag är och vad det är för fel..
Typiskt!!!
Nej, jag blir oxå trött på folk som kräver en förklaring på allting. I synnerhet när det är sånt som de inte har med att göra!!
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Har du nummerpresentatör? Sluta upp att svara när det numret ringer, så lär väl människan ge upp rätt snabbt?
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Tycker det är självklart att säljaren ska få veta varför om de frågar om det. Det kan ju finnas anledningar som säljaren vill kunna rätta till för att ev. kunna göra nästa köpare nöjd. Men säljaren hade ju tydligen fått ett svar så då borde hon helt klart sluta ringa. Du får helt enkelt säga till henne att du letar efter en häst och inte efter brevvänner.
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Självklart ska du inte behöva förklara dig. Du vill inte ha hästen, vad mer behöver säljaren veta?


Grattis till att du hittat en häst till slut. :laugh:
 
Sv: Måste jag förklara mig?

det var en tjej som jag hade lite kontakt med som hade en ponny till salu, jag tackade dock nej eftersom att den stog alldeles för långt upp och min familj tyvärr inte har tid/råd att åka sjuttio mil för att provrida en häst. Men hon fortsatte smsa samma annons och skicka mail, jag tackade nej flera gånger, vänligt men bestämd. Så tillslut fick jag nog och skrev att hon kunde sluta skriva för jag var inte intresserad och då tog det hus i helvete xD hon skrev en massa om att ingen ville sälja en häst till mig som inte ens kunde åka sjuttio mil för att provrida och blablabla. Seriöst tjejen, lägg av! Ja menar, jag sa ju nej för länge sedan och sa anledningen så får man skit för det, det är fan inte rätt eller? ;)
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Har du nummerpresentatör? Sluta upp att svara när det numret ringer, så lär väl människan ge upp rätt snabbt?

Hon ringde bara på mobilen och ja jag slutade svara. det tog 9 dagar och ca 35-40 påringningar med arga meddelande i mobilsvaret innan hon gav upp.
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Jisses, jag kan iofs förstå om säljaren vill veta om tex priset är för högt. Då kanske de vill sänka.
Men hon trodde kanske att du körde någon fräck typ av prutning? :idea:

Grattis till nya hästen :bump:
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Jag tycker du har gjort alldeles rätt!!:banana: Att höra av sig och säga att man inte är intresserad är tacksamt för säljaren, så den kan lägga mer tid åt andra intresenter!

Jag hade en tjej som skulle köpa mitt föl allt va färdigt hon skulle bra skicka tillbaka påskrivet kontrakt, men det kom aldrig nåt kontrakt å hon svarade inte på mobilen. Skyllde sedan på familje problem men var fortfarande INTRESSERAD. Men det kom aldrig nåt kontrakt eller pengar. Har försökt nå henne men utan framgång. Varför inte bara säga rakt ut att man inte är intresserad liksom. Det är ju sånt man måste ta när man säljer djur alla är inte intresserade!
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Jag tycker du gör helt rätt! Enbart skirva ett "Tack, men nej tack" och inte sitta och komma med några undanflykter. Och om dom frågar varför, så säger du ju som det är! Tycker inte du behöver förklara mer! :)
 
Sv: Måste jag förklara mig?

Hon ringde bara på mobilen och ja jag slutade svara. det tog 9 dagar och ca 35-40 påringningar med arga meddelande i mobilsvaret innan hon gav upp.

Oh, my good!!! :eek:
Den människan har nog andra problem, som i alla fall inte just du kan eller bör hjälpa henne med.

Tycker du verkar seriös i ditt letande. Snällt att meddela att du inte vill ha just deras häst. Då behöver de ju inte undra om du kommer att höra av dig.
Jag är också innerligt trött på alla bortförklaringar. Jag har inga som helst problem med ett "nej tack" samt gärna en liten KORT förklaring.
Folk verkar tro att man inte kan ta att det kanske inte var rätt häst för dem? Det är väl inget konstigt med det? Alla kan inte passa ihop med alla, liksom. Får även för mig att många säger det de tror att man VILL höra, fast de redan vet med sig att de inte kommer vilja köpa just min häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 095
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 057
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp