Måste löphonor "ställa upp sig"?

anhe

Trådstartare
Lillkissen har sitt första riktiga löp, tror jag i alla fall. Antagligen löpte hon för några veckor sedan, men hade då väldigt svaga löptecken. Den här gången så skriker hon som kniven skulle sitta i henne, är rastlös, äter och sover dåligt, vill smita ut osv, tydliga löptecken alltså. Men hon ställer inte upp sig för "allt" som mina andra honkatter gjort, "rumpan i vädret" menar jag. Är hon inte tillräckligt långt gången i löpet, kommer det om någon dag (hon har löpt i tre dagar tydligt nu)? "Ställer" inte alla honkatter? Mina andra honkatter har varit helvilda vid det här laget, strykt sig mot allt och nästan fallit i koma av lycka om man gnider dom lite hårdhänt över ryggen. Den här blir frustrerad och börjar bitas om man klappar henne mer än en liten stund, hon ser närmast förvirrad ut.

Väntar ivrigt på att det här ska gå över, så vi kan åka till farbror doktorn och åtgärda problemet permanent :D Under tiden får man väl sova med bomull i öronen, för nätterna är vidriga :devil:
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Hon kanske inte riktigt har fattat än vad det är frågan om. Det känns konstigt i kroppen, men hon förstår kanske inte varför och vad hon ska göra. Så var min älsta honas första två löp. Hon verkade mest besvärad och förvirrad och fattade inte vad det skulle vara bra för. Tredje löpet stod hon och gnuggade rumpan mot en kasse, och sen var det kört......;)
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Tack för svaret! Nu är hon ännu värre, så nu har hon börjat ställa upp sig också. Hoppas det snart är över.... :smirk:
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Alla honkatter löper inte likadant. Jag hade en birma som man knappt märkte på att hon löpte. Hon jamade lite extra och var lite raslös, det var allt.
Jag har en löpande ragdolltjej hemma just nu, och där är det ingen tvekan om vad det är frågan om... ;) Jag hoppas inte grannarna börjar klaga... :crazy:
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Om du inte vill ha bebisar på honan så rekommenderar jag katstrering, det blev så lungt och stilla hemma sen båda blev det :bow: . Sedan är det bra att göra det, man minskar risken för cancer, livmoderinflammation (svindyrt :eek: ) mm mm.
Jag betalade 911;- i augusti förra året för att katstrera den äldsta katten.
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Hade du läst hennes inlägg lite mer noga hade du sett denna meningen i slutet på inlägget:

Väntar ivrigt på att det här ska gå över, så vi kan åka till farbror doktorn och åtgärda problemet permanent

Hon ska ju kastrera, men man ska inte göra det när de är i löp, så då får man vänta tills löpet gått över.
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

Prosit skrev:
Hade du läst hennes inlägg lite mer noga hade du sett denna meningen i slutet på inlägget:



Hon ska ju kastrera, men man ska inte göra det när de är i löp, så då får man vänta tills löpet gått över.

Jaja! Hugg huvet av mig då´ra! :p

Läste lite för snabbt den här gången... :o
 
Sv: Måste löphonor "ställa upp sig"?

naughty.gif
whistling.gif
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp