MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Enya

Trådstartare
Jag blir så trött på det här. Huset jag bor i har små fyrkantiga rum med två fönster och två dörrar i två av rummen samt köket. Med andra ord antingen ett fönster eller en dörr i varje vägg. Det är jättesvårt att möblera ordentligt, tex soffan står lite för ett av fönsterna och då även gardinen som hänger ner. Likadant är det i andra rummet där jag har sängen, den står för. Och så mina hundar.... de rusar upp i soffan och sängen så den kanar in i väggen och drar ner gardinen elelr får den att hänga på trekvart .

Jag tänkte köpa gardinkappor, men har verkligen inte råd att lägga pengar på det nu utan får vänta tills i slutet av månaden. Kan jag vara utan gardiner tills dess? Ser det väldigt dumt ut?

Någon som har tips på snygga gardiner? Billiga, enkla och INTE kräkspets:angel:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Jag har i långa omgångar varit helt utan gardiner, och det är helt OK, speciellt om bostaden är insynsskyddad på något sätt.
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Ja, vem har sagt att man måste ha gardiner ???? Många "fönsterträd", dvs krukväxter går bra eller inget alls om Du trivs med det. Du bestämmer själv ;):bump::bump:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Ja, du MÅSTE. Annars kommer farbror polisen och tar dig till en institution för uppfostring av unga kvinnor. Där får du lära dig att utföra riktiga kvinnosysslor som att brodera, sy och stärka skjortkragar.
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Ja, du MÅSTE. Annars kommer farbror polisen och tar dig till en institution för uppfostring av unga kvinnor. Där får du lära dig att utföra riktiga kvinnosysslor som att brodera, sy och stärka skjortkragar.

:rofl::rofl::rofl:

Då åker jag också in för jag är utan gardiner i flera rum. Nej förresten det var ju bara för unga kvinnor, skönt då klarar jag mig:angel:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Ja, du MÅSTE. Annars kommer farbror polisen och tar dig till en institution för uppfostring av unga kvinnor. Där får du lära dig att utföra riktiga kvinnosysslor som att brodera, sy och stärka skjortkragar.

Oj då, sånt där skittradigt som jag än i dag inte kan trots att syfröken gjorde riktiga försök att få mig att göra det:angel:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

:rofl::rofl::rofl:

Då åker jag också in för jag är utan gardiner i flera rum. Nej förresten det var ju bara för unga kvinnor, skönt då klarar jag mig:angel:

Oj, var det Unga kvinnor som skulle dit?:o Då klarar jag mig med andra ord :banana:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Oj då, sånt där skittradigt som jag än i dag inte kan trots att syfröken gjorde riktiga försök att få mig att göra det:angel:

Jag kan inte annat än hålla med om att det är tradigt. Brodera tillhör nog en av de där mest glädjedödande sakerna som finns. Till och med slicka kuvert är roligare.
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Hmm, jag har haft många blommor, dock inte så höga, men i två fönster har jag inga nu efter ett "anfall" hos en hund som gjorde att hon gnagade sönder blommorna som var där.....:eek::o
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Jag kan inte annat än hålla med om att det är tradigt. Brodera tillhör nog en av de där mest glädjedödande sakerna som finns. Till och med slicka kuvert är roligare.

:rofl::rofl::rofl::bow: Det DÄR är alltså sanning!:bow:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Jag har inga gardiner och de stör inte mig deminsta! ingen har påpekat någe heller ...fast iofs vet inte om folk vågar de :angel:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Jag har i långa omgångar varit helt utan gardiner, och det är helt OK, speciellt om bostaden är insynsskyddad på något sätt.

Men det är den tyvärr inte. Vilket jag stör mig på. Men jag har liksom i dag fått nog och tröttnat på at hänga upp gardinjävlarna för femtioelva gången.....Jag kan ju passa på att tvätta dem om inte annat.

jag HAR en sysmaskin men vet inte hur den funkar och har ingen större lust att testa den ens. Avskyr allt som har med synålar och tråd och sy att göra.

Men finns det över huvudtaget några snygga kappor? Eller kanske korta gardiner som inte når ner så långt mot golvet?

Mina gardiner ÄR rätt ok , men inte så fina att ha som matta på golvet har jag märkt :angel:
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Jag har inga gardiner och de stör inte mig deminsta! ingen har påpekat någe heller ...fast iofs vet inte om folk vågar de :angel:

Min mamma skulle göra det, hon är allergisk typ mot att vara utan gardiner så jag skulle nog få sår i öronen av hennes tjat :D
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Ähh, Du skall sitta i elegant lång klänning i en bekväm länstol vid fönstret och se på alla som vill komma och hälsa på. Broderiet och knypplingen ligger bredvid på bordet för att visa hur handaskicklig du är. En yngre släkting spelar och sjunger för dig, barnen leker stillsamt vid dina fötter. Knähunden ligger naturligtvis i ditt knä och ngn. vänlig
tjänsteande serverar en rykande kopp te (eller choklad).
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

En sån är då? Allt du behöver göra är att välja en lagom bred och sen fästa upp den med två skruvar. Just den här finns på IKEA, 60*70cm för 39kr. Går att hissa upp och ner för att anpassa ljusinsläpp och insyn.

12483_PE090337_S4.jpg


Jag har bott gardinlöst i min lägenhet på bottenvåning i Stockholms förort i snart sex år. :p Har ju persienner om jag vill vara ifred...
 
Sv: MÅSTE man ha gardiner? Ser det hemskt dumt ut utan?

Mina första gardiner när jag flyttade hemifrån bestod av draperingskrokar och ett långt enfärgat tygstycke ("10 metersklipp"). Bara att hänga upp och får man inspiration så är det bara att sy en "riktig" gardin (men jag fick aldrig nån inspiration).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 693
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 099
Senast: Fibusen
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 122
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp