Måste man ha....

TheHunted

Trådstartare
Måste man ha... :confused:




Måste man ha ett sånt där fälttävlands kort för att träna fälttävlan??
Vad innebär ett sånt hur skaffar man det, Vad gör man för att få det?? Rid test eller teori eller är det bara att ansöka om ett så får man det??

OM man bara skulle villja träna nån gång ibland måste man ha ett kkort då... På Ponny...

JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR!!! :D

MvH//TheHunted1
 
Sv: Måste man ha....

Nej inte för att bara träna. Man tar kortet för en godkänd ft-tränare och det kan man göra i samband med en träning. Det är teoriprov samt ett ridprov där man hoppar en del typhinder i terrängen och rider en sträcka i trav och galopp (tror jag) på en utsatt tid för att lära sig att rida och hålla rätt tempo = tempoträning.
 
Sv: Måste man ha....

man hoppar lite banhoppningshinder åxå
 
Sv: Måste man ha....

Gör man inte det enbart på kort nr 2 ?? Nåja kanske inte.
 
Sv: Måste man ha....

nä man ska hoppa lite banhoppning på debutanthöjd för första märket
 
Sv: Måste man ha....

du måste ta ett kort när du ska börja tävla deb. och ett när du ska börja tävla enstjärnigt.
 
Sv: Måste man ha....

Du måste ha ett kort om du TÄVLAR men inte när du ska TRÄNA...
Om du vill tävla så får du nog ta de där kortet... ;)
ha d!
 
Sv: Måste man ha....

Vi hade aldrig nån banhoppning när vi tog FT märket.. :confused:
Åkte direkt ut till terrängbanan efter att vi gjort det teoretiska...
 
Sv: Måste man ha....

de e ju lite olika hur olika tränare gör...beror ju på om man redan vet att eleverna kan hoppa antar jag....
 
Sv: Måste man ha....

Fälttävlansmärket steg 2 är bara ett banhoppningsprov som man skall klara innan man rider CNC* på häst. Ingen banhoppning på steg 1.

Steg 1, fälttävlansmärket innehåller 4 delar som man måste klara av:

- Temporidning i trav 1 km 200m/min på ponny, 220 på häst
Temporidning i galopp 1 km 450 m/ min på ponny, 500m/min på häst

- Hoppning av typhinder i terrängen

- Bana i terrängen (typhindren sätts ihop till en bana)

- Teori
 
Sv: Måste man ha....

ok då e de ja som har blandat ihop allting.....

ingen teori på del 2 alltså?
 
Sv: Måste man ha....

Sedan måste man ha kort på både ponny och storhäst. så om du tar kortet på ponny så måste du ta ett nytt om du ska tävla storhäst.

Och om du inte använder kortet inom två :confused: år (rätta mig om jag har fel) så måste man ta om kortet.
 
Sv: Måste man ha....

Jag måste ta nytt kort nu när jag ska börja tävla stor häst eftersom jag tog det på ponny.

Men jag tror inte man behöver skriva teori utan tränaren ska bara se att man klara att hoppa stor häst också
 
Sv: Måste man ha....

Om man har fälttävlansmärket på ponny, behöver man bara göra om ridprovet för att få fälttävlansmärket på häst.

Däremot behöver man inte göra om fälttävlansmärket om man inte har "använt" det på några år.
 
Sv: Måste man ha....

Egentligen är det ju lite lurigt... man behöver ju inte rida den hästen man ska tävla på märkestagningen :confused:
 
Sv: Måste man ha....

*knapplån*

konstigt egentligen att man måste göra ett ridprov för häst och ett för ponny.......

ngn som har en bra förklaring?
så himla stor skillnad e de ju inte...
 
Sv: Måste man ha....

Nä, det måste ju betyda att har man ridit Msv A på ponny måste man ta nytt för att få starta debutant för häst.

Kort nummer två är ju logiskt men detta är lite skumt, tycker jag
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 772
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 612
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp