Bukefalos 28 år!

Masterback sadlarna, kritik?

Spraka

Trådstartare
Undrar om det är någon här som använder/har använt den bomlösa sadeln masterback till sin häst?
(visa gärna med bild)

Vad har ni för bra/dåligt att säga om dom samt är de godkända för tävlingar?
 
Det var längesen, men jag vet att de hade problem med läderkvaliten under en period. På en tunnare häst faller de gärna ihop över ryggraden.
 
Vilken modell av sadlarna är det du har?
Du har ingen bild att posta med sadeln på hästen? =)

Jag har Dressage A.
Det här va den bästa bilden jag hitta :)

1901683_10202949421643488_6294639267358721765_n.jpg
 
Jag hade en MB Island, inte senaste modellen dock. Trivdes bra med den som uterittssadel och medans jag red in min ena. Men för mig var sitsen i bredaste laget och placerade mig i stolsits. Kan ha varit pga att den var 17.5-18" och jag behöver 16.5-17" och att mina pållar är breda.

Sadeln formar sig efter ryggen så hade den till både svängd och rak rygg.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
658
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp