Masterchef Australia S10 [SPOILERS]

mandalaki

Trådstartare
Var det någon som såg och som tyckte något om den?

Den började i januari men jag har inte vågat starta en tråd förrän nu, efter finalen. Förra säsongen var nämligen helt förstörd för mig eftersom jag redan i början av misstag googlade fram vinnaren. :arghh:

Nu skulle det däremot vara kul att prata lite om säsong 10 av tv:s mest fantastiska reality-serie.
 
Ah, vad kul med nån mer som sett!

Sashi började starkt men sen hade han en lååång period då han var mycket sämre, tycker jag. Men i finalen var han ju på topp igen, vilket var tur. Hade någon vunnit på vitling och ärter hade jag blivit vansinnig.

Men Khanh var min vinnare, följd av Jess.
 
Var det någon som såg och som tyckte något om den?

Den började i januari men jag har inte vågat starta en tråd förrän nu, efter finalen. Förra säsongen var nämligen helt förstörd för mig eftersom jag redan i början av misstag googlade fram vinnaren. :arghh:

Nu skulle det däremot vara kul att prata lite om säsong 10 av tv:s mest fantastiska reality-serie.
Åh, vann Sashi alltså? Khan var min favorit, har sett de flesta avsnitten men missade förstås finalen. Annars gillade jag den långa killen som gjorde mycket efterrätter, han var så galet kreativ! Och Jess, såklart.
 
@Flixon Finalen går i repris söndag eftermiddag. :)

Ja Khanh var fantastisk. Han utvecklades så mycket och hade så fin, känslomässig relation till sina råvaror.

Men långa killen = Reece, nää, honom stod jag inte riktigt ut med. Oklart varför. :D
 
Var det någon som såg och som tyckte något om den?

Den började i januari men jag har inte vågat starta en tråd förrän nu, efter finalen. Förra säsongen var nämligen helt förstörd för mig eftersom jag redan i början av misstag googlade fram vinnaren. :arghh:

Nu skulle det däremot vara kul att prata lite om säsong 10 av tv:s mest fantastiska reality-serie.
Är det från australien bättre än alla de andra masterchef?
 
Jag tyckte att den här säsongen kändes behagligt downsized. Inga veckor med kometer som Marco Pierre White och Heston Blumenthal, inga utlandsresor, inte alltför tillkrånglade utmaningar, inte lika mycket molekylär gastronomi. Jag gillade det.

Sedan kändes det också faktiskt som att deltagarna inte höll riktigt lika hög nivå som tidigare säsonger. Fast jag gillade att det kändes som riktigt bra homecooking snarare än fine dining-talanger.
 
Är det från australien bättre än alla de andra masterchef?
OM!

Det är peppade, coachande domare, inte mobbing som i USA. Och inga intriger bland deltagarna visas, ingen destruktiv gruppdynamik uppmuntras, t ex får de aldrig välja lag själva.

UK är väl också snällare när det gäller sådant, men Australien är flashigare och mer påkostad produktion. Så fantastiskt sevärt.

Edit: jag älskar domarna så till den grad att min framtida australiska terrier ska heta George. Han är ju dessutom grek(cypriot), kan inte bli mer rätt. 😍
 
Senast ändrad:
@Flixon Finalen går i repris söndag eftermiddag. :)

Ja Khanh var fantastisk. Han utvecklades så mycket och hade så fin, känslomässig relation till sina råvaror.

Men långa killen = Reece, nää, honom stod jag inte riktigt ut med. Oklart varför. :D
Precis, Sashi har liksom kört på med sin fina matlagning hela tiden, men Khan har utvecklats så himla mycket!

Just ja, Reece. Jag drar paralleller till Heston Blumenthal när jag ser honom, vet inte varför riktigt men det bidrar nog till varför jag gillar honom :D
 
Precis, Sashi har liksom kört på med sin fina matlagning hela tiden, men Khan har utvecklats så himla mycket!

Just ja, Reece. Jag drar paralleller till Heston Blumenthal när jag ser honom, vet inte varför riktigt men det bidrar nog till varför jag gillar honom :D
Sashi var rätt lost när han kom utanför sin bekvämlighetszon men när han fick hållas med sina curries var han oslagbar. Jag ville äta hos honom och Khanh, men Jess skulle få göra desserten :D
 
Ah, vad kul med nån mer som sett!

Sashi började starkt men sen hade han en lååång period då han var mycket sämre, tycker jag. Men i finalen var han ju på topp igen, vilket var tur. Hade någon vunnit på vitling och ärter hade jag blivit vansinnig.

Men Khanh var min vinnare, följd av Jess.

Trogen tittare här och trodde Khanh skulle stå i finalen med Ben!
Besviken på Ben i finalen... Sashi har jag tyckt om från början :love:
 
USA slutade jag titta på efter flera säsonger, jag stod inte ut. Domarna var fruktansvärda och konflikter mellan deltagare framkallades och uppmuntrades. Så utstuderad mobbing.
MC Australia och Great British bake off är de absolut två bästa programmen. De har härlig och mysig stämning och skippar intriger och konstiga tvister bara för att provocera fram bråk.
Jag sitter verkligen med glad känsla i kroppen när jag kollar på de.

De flesta Amerikanska vill ju bara ha intriger och de svenskar så tråkiga tycker jag.
 
Trogen tittare här och trodde Khanh skulle stå i finalen med Ben!
Besviken på Ben i finalen... Sashi har jag tyckt om från början :love:
Jag trodde att Khanh skulle stå i finalen mot Chloe eller Ben.

Ben måste ha fått hjärnsläpp med sina val av rätter i finalen. :confused:
 
MC Australia och Great British bake off är de absolut två bästa programmen. De har härlig och mysig stämning och skippar intriger och konstiga tvister bara för att provocera fram bråk.
Jag sitter verkligen med glad känsla i kroppen när jag kollar på de.

De flesta Amerikanska vill ju bara ha intriger och de svenskar så tråkiga tycker jag.
Sveriges mästerkock hoppade jag av inför förrförra säsongen. Det var helt enkelt för tråkigt när man är van vid Rolls Roycen, dvd Australien.
 
Sedan tror jag dock att Jess kommer att visa sig vara den här säsongens superstjärna, trots att hon bara kom 4. Det gjorde även Reynold, och han har tre egna restauranger nu :eek:
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 660
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 487
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp