Bukefalos 28 år!

Kratus

Trådstartare
Är det någon som har koll på denna ras, vad jag har förstått så är den inte så vanlig... :confused:
Jag har hört att den kan vara aggressiv och att det är en av raserna som ingår i korsningen "mördarhund" men har egentligen igen anning. Jag vet bara att jag nog skulle vilja ha en om det nu inte är så att det är en helt livsfarlig ras :smirk: Om det är nån som vet nått?!
 
ingen ras är "helt livsfarlig" som vanligt har det med individen o göra.. ta reda på om den istället lämpar sig för dina intressen och din livstil... :)
 
Den är en from och snäll hund som är tillgiven mot ägare och barn. Den är modig och svår att påverka, och därför alltigenom en bra vakthund. Mastiffen behöver rigorös dressyr efetrsom den kan utgöra en fara för främmande person.
Mastiffen kräver mycket plats och MASSOR av motion.
En Mastiff utan pli är en farlig hund, så man ska nog fundera på om man vill lägga ner mycket tid på hunden eller om man ska välja en ras som är lättare.
 
En Mastiff utan pli är en farlig hund..
:smirk:
En labrador utan pli kan vara minst lika farlig.

Min mamma tar hand om en mastiff här på dagarna, han är underbart snäll och go, han har aldrig gått en valpkurs ens.
Så dom har väl inte såå väldigt mycket pli på sin hund, men han är knappast farlig!
 
Jag är nog mest interesserad för att den är så stor... och den är ju grövre en tex en Grand Danois :D
Och en vakthund vore trevligt och är den då dessutom stor så vågar man kanske gå ut i mörkret utan att behöva vara rädd för alla monster och spöken som gömmer sig över allt och bara väntar på att få kasta sig över en :crazy:
 
En stor farlig hund som äter allt och alla... Närå men korsningen är väl inte så vanlig men den sägs vara farlig...
Ingen som jag skulle vilja träffa på...
 
är det jag som är korkad nu(är inte så väl informerad om Mastiff hundarn) Men vad menar du med korsningen? vad jag förstått så är Mastiff en godkänd ras.. så vilken korsning pratar du om?
 
det finns väl olika sorters mastiffer?? jag har då aldrig träffat på nån som skulle vara vaktig och skarp...
 
alla mastiff raser skall ha mer el mindre skärpa och vaktinstingt, dom har altid varit främst vakthundar.
Antar att personen som skrev inlägget syftar på engelsk mastiff (som vanligtvis bara brukar kallas mastiff) sen finns det dussintals andra mastiff raser och den stora engelska är väl betydligt mer "utställningsavlad" än vad många av dom ovanligare mastiff raserna är.
Dom dreglar dessutom en hel del :D
 
Skulle nästan vilja säga att Mastiffen är motsatsen till vad nágon/nágra skrivit här.
Har själv en mastiff i huset och är tillsammans med en hunddomare och uppfödare av rasen.
Den tiken vi har är bara det snällaste som gár pá fyra ben.
Hon är rätt sá mesig och lätt att styra över, sá länge hon inte är nervös eller rädd, dá láser det sig helt.
Hon är inte tränad mycket, men är väldigt känslig för kommandon ändá.
Har en ocksá en Fransk bulldogg i huset som har samma álder, men givetvis bestämmer den sistnämnda.

Hon skulle kanske vakta om det verkligen var nödvändigt, men annars gör hon inte en fluga för när.
Visst kan de väl vara tuffare, men det är mer den Neapolitanska mastiffen, för att nämna ett exempel, som är tuff och även ganska opálitlig i mánga fall.
Den Engelska mastiffen är nästan alltigenom helgod.
Ps: ja, de dreglar mycket! :D Ds.
 
Dom mastiffer jag träffat har varit otroligt lugna och godmodiga hundar utan tillstymmelse till agressivitet. Jag tror man har avlat bort den biten idag...

Min sambo drömmer om en mastiff men jag vill inte ha en. De har så mycket sjukdomar och försäkringen är skyhög- inköpspriset likaså. Dessutom DREGGLAR de så mycket att man konstant halkar i slemkokor :smirk:. Jag får slänga min tröja i tvätten varje gång jag hälsat på grannens glada mastiff :o.
 
Den är en from och snäll hund som är tillgiven mot ägare och barn. Den är modig och svår att påverka, och därför alltigenom en bra vakthund. Mastiffen behöver rigorös dressyr efetrsom den kan utgöra en fara för främmande person.
Mastiffen kräver mycket plats och MASSOR av motion.
En Mastiff utan pli är en farlig hund, så man ska nog fundera på om man vill lägga ner mycket tid på hunden eller om man ska välja en ras som är lättare.

Öh, vilken dålig bok har du nu skrivit av :confused:
 
Det låter som om du skulle vara intresserad av en Boerboel.
http://go.to/boerboel
kan du se mer om denna underbara, snälla goa, stora ras. Syd-afrikansk gårdshund.Är nöjd med livet bara den får vara med dig. Inte särskilt konditionskrävande fast jag bor ju på landet. Hör av dig om du vill veta mer.
 
För att kennelklubben uppmanar sina uppfödare att kupera och det inte diskar en hund på utställning + att folk är dumma i huvudet? :angel: :rofl:
 
I sverige, men inte i vissa andra länder...så länge hunden är importerad så får du ha en kuperad.
Att SKK skulle vara för kupering förstår jag inte, med tanke på att hos vissa raser föredras hunden okuperad även i utställnings sammanhang, och det är väl även ett förbud att ställa ut kuperade hundar som inte kan bevisas är importer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 401
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 387
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 528
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 336
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp