SaraXX

Trådstartare
Ni som har/har haft twitter, har ni Mastodon?
Vad tycker ni isf?

Jag skaffade precis för att reka. Har twitter i jobbet och funderar på om jag ska flytta aktiviteten eller ej.
 
Ni som har/har haft twitter, har ni Mastodon?
Vad tycker ni isf?

Jag skaffade precis för att reka. Har twitter i jobbet och funderar på om jag ska flytta aktiviteten eller ej.

Jag skaffade i förrgår. Rörigt först men framförallt så trevligt och lugnt än så länge iaf. Har inte riktigt vant mig vid den lite annorlunda kulturen ännu men jag tror jag gillar det!
 
Jag botaniserar vidare. Antalet användare ökar rätt snabbt men ännu inte så mycket diskussioner inom mina intressen.

Leta gärna reda på mig om ni är där (PM om ni inte vet vem jag är).
 
Ni som har/har haft twitter, har ni Mastodon?
Vad tycker ni isf?

Jag skaffade precis för att reka. Har twitter i jobbet och funderar på om jag ska flytta aktiviteten eller ej.
Verkar som de flesta tänker lämna twitter, och det låter förstås rimligt, men ack så jobbigt att flytta över till nåt nytt. Var ändå ganska nyss jag ens skaffade twitter, efter visst inneboende motstånd. :D
 
Verkar som de flesta tänker lämna twitter, och det låter förstås rimligt, men ack så jobbigt att flytta över till nåt nytt. Var ändå ganska nyss jag ens skaffade twitter, efter visst inneboende motstånd. :D
Ja ett himla meck är det! Jag skulle på ett vis helst lägga ner allt, men jobbar ju med det. Och gillar det på ett sätt men inte all tid jag tillåter det att ta.
 
Många i min del av twitter världen har bytt till Hive social. Fungerar som twitter. Är väl ca 75% Hive och 25% Mastodon och några få har valt tumblr.

Har inte valt själv än så har ingen egen uppfattning av Mastodon eller Hive mer än att jag laddat ner dem än, ska köra lite test i helgen tänkte jag.
 
Jag som bara hållt mej till fb och har insta men använder inte, har inte fattat riktigt vad twitter är. Hur funkar det eller vad är det? Har hållt mej undan för enkelhetens skull. Vad är mastodon? Hukar mej lite för jag så pinsamt efter :p
 
Jag som bara hållt mej till fb och har insta men använder inte, har inte fattat riktigt vad twitter är. Hur funkar det eller vad är det? Har hållt mej undan för enkelhetens skull. Vad är mastodon? Hukar mej lite för jag så pinsamt efter :p
Twitter är ett ställe för negativitet, allt du har att gnälla om ska man lägga upp på Twitter, för att skapa en hatstorm mot sagda objekt. Sedan är jag osäker på om det finns något mer syfte med det hela. Mastodon sägs vara ungefär som Twitter, med skillnaden att man kan skapa en egen server, om man skulle vilja det.
 
Twitter är ett ställe för negativitet, allt du har att gnälla om ska man lägga upp på Twitter, för att skapa en hatstorm mot sagda objekt. Sedan är jag osäker på om det finns något mer syfte med det hela. Mastodon sägs vara ungefär som Twitter, med skillnaden att man kan skapa en egen server, om man skulle vilja det.
Då har jag inte missat något då.
 
Twitter är ett ställe för negativitet, allt du har att gnälla om ska man lägga upp på Twitter, för att skapa en hatstorm mot sagda objekt. Sedan är jag osäker på om det finns något mer syfte med det hela. Mastodon sägs vara ungefär som Twitter, med skillnaden att man kan skapa en egen server, om man skulle vilja det.
Det var ju ett sätt att se det. För mig är det ett professionellt verktyg där jag har kontakt med och kan följa relevanta aktörer i mitt fält, som myndigheter, beslutsfattare, intresseorganisationer osv. För journalister är det väldigt användbart.
Och angående Mastodon ska det ju vara mer modererat, just för att slippa största nackdelen med twitter.
 
Då har jag inte missat något då.
Nja beror ju på vad du använder ditt twt till. Jag är där pga en stor fandom och twitter är helt enkelt det sociala medier forum som har mest, snabbast, korrekt och översatt info/nyheter inom mitt område. Sällan negativitet och knäppa människor blockar man bara precis som i alla forum.
 
Nja beror ju på vad du använder ditt twt till. Jag är där pga en stor fandom och twitter är helt enkelt det sociala medier forum som har mest, snabbast, korrekt och översatt info/nyheter inom mitt område. Sällan negativitet och knäppa människor blockar man bara precis som i alla forum.
Funkar det typ som fb?
 
Nej. Snabbare flöde, mer textbaserat, lättare att följa vissa ämnen genom hashtags snarare än att bara följa konton. Mer öppet än Fb. Det är bara att gå in och kolla, det behövs inget konto för det.
Vad menar du med snabbare flöde?

Jag har twitter men orkar inte. Det är så himla mycket ointressant innan man hittar guldkornen. Allt tillräckligt viktigt får man fram andra vägar ändå känns det som.
 
Vad menar du med snabbare flöde?

Jag har twitter men orkar inte. Det är så himla mycket ointressant innan man hittar guldkornen. Allt tillräckligt viktigt får man fram andra vägar ändå känns det som.
Ja det är mer jobb med twitter. Att lägga upp en egen tweetdeck gör det lättare att ha överblick över de områden och konton en vill följa, men flödet fylls ju på hela tiden så det tar mycket tid om en ska försöka ha koll.
 
Ja det är mer jobb med twitter. Att lägga upp en egen tweetdeck gör det lättare att ha överblick över de områden och konton en vill följa, men flödet fylls ju på hela tiden så det tar mycket tid om en ska försöka ha koll.
Beror nog på hur man använder twt. Jag får till 99% bara upp konton i samma fanbase och således innehåll som intresserar mig. Sen ibland snurrar twt till det och någon typ med blå prick (verifierat konto) dyker upp med något för mig helt ointressant ämne. Jag följer inte en enda hashtag btw men har ändå ett innehåll som passar mitt syfte där.
 

Liknande trådar

Samhälle ...om att flytta utomlands där det var ett otroligt jämt klimat, utan årstider och utan att det är alldeles för varmt i långa perioder...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 813
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 072
Senast: Lingon
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: mysboll
·
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
632
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp