mat fråga

T

Tribute

jag undrar om det är viktigt att man ger hästen lika sammansatt mat vid varje måltid eller om det inte gör något om de är olika? t.ex. så ger vi bara kraftfoder på morgonen medan vi på kvällen ger lika mycket kraftfoder som på morgonen men då också betfor, mineraler mm. Är det bättre för hästen om alla måltider ser lika ut?

ameo

Moderator
Sv: mat fråga

Det bästa för hästen ÄR om alla måltider ser likadana ut. Då behöver tarmfloran bara vara "inställd" på en fodersammansättning och funkar förmodligen bättre än om man har olika vid olika måltider.

(jag antar att Ni ger hö också ;) )

T

Tribute

Sv: mat fråga

självklart, men höet ser ju lika ut när vi än ger det så därför nämnde jag inte det

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 792
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
2 901
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 959
Foder & Strö Hej, jag har sökt svar på min fråga i forumet men hittat mestadels gamla svar. Så nu frågar jag själv.🙂Bajsätande hästar??? Orsaker? Har...
Svar
8
· Visningar
769
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..
  • Stora shoppingtråden