mat fråga

T

Tribute

jag undrar om det är viktigt att man ger hästen lika sammansatt mat vid varje måltid eller om det inte gör något om de är olika? t.ex. så ger vi bara kraftfoder på morgonen medan vi på kvällen ger lika mycket kraftfoder som på morgonen men då också betfor, mineraler mm. Är det bättre för hästen om alla måltider ser lika ut?
 
Sv: mat fråga

Det bästa för hästen ÄR om alla måltider ser likadana ut. Då behöver tarmfloran bara vara "inställd" på en fodersammansättning och funkar förmodligen bättre än om man har olika vid olika måltider.

(jag antar att Ni ger hö också ;) )
 
Sv: mat fråga

självklart, men höet ser ju lika ut när vi än ger det så därför nämnde jag inte det
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 448
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 625
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp