Mat- och vattenskålar?

Min katt får torrfodret i en porslinsskål och blötmaten på ett porslinsfat. Har ingen tanke med det utan det har bara blivit så.
Vatten har hon i någon skål som är ledig för tillfället. Kan vara antingen glas eller porslin. Hon dricker aldrig där ändå utan dricker ur vattenglas på borden eller ur badkaret.
 
Min katt (som blir senior i sommar så hon är inte tonåring) har svarthaka (inte hela hakan utan på ett ställe på varsin sida av munnen) men då det är varken rött eller irriterat på något vis så har jag låtit det vara, tänker att så länge hon mår bra så får det vara. 🤔 Det låter väl inte helt fel det heller?
 
Jag tänkte att jag kan lika gärna starta en tråd 😊
Jag har hört att man inte ska ha plastmatskålar till katterna för att de kan få de där svarta prickarmen gäller det också melanin? (Heter materialet va?)
Vad utfodrar ni på/i? Skål eller fat?
Med vänlig hälsning, hon som planerar alldeles för mycket för katten som varken finns eller har.

Materialet i skålarna har inget med att göra att katten får ”tonnårs” problem på hakan.
Man provat att skrubb tvätta med bommulspad med klorhexidin på hakan två ggr om dagen och hjälper inte det så behöver katten få hjälp av veterinär för att få bättre hjälp.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
2 976
Senast: Kakis
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: Miamamman
·
Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 807
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Arbetsintervju
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp