Mat på tåg

I höst kommer jag att börja pendla en längre bit. Åker tåg och tänkte då göra så mycket som möjligt på tåget för att spara tid. Kommer därmed bli en sådan jobbig person som äter på tåget :angel:

Men VAD är en smidig frukost att ha med sig och äta på tåget? Jag har redan köpt en sån här yoghurtbehållare, så yoghurt plus lite müsli vet jag. Tänker dock att det blir lite tråkigt i längden, så tar tacksamt emot tips :)
Pannkakor? Steker du på helgen kan du frysa 1/3 och äta resten färska. De klarar sig ett par dagar i kylskåp.
 
Håller med de som hävdar att kokt ägg, varmt eller kallt, luktar rutten mat. Jag är inte känslig, men just doften av kokt ägg kan jag klökas av. På morgonen hade jag sett det om ett personangrepp om någon halade upp ägg och började sätta i sig under sin resa med kollektivtrafiken.
 
Om du inte gillar konsistensen av "vanligt" bröd, testa tunnbrödrullar. Brukar funka bra att göra i ordning på kvällen, blir inte äckliga i konsistensen heller. Samt smidigt att äta.
 
Nja, alltså jag äter inte något klockan 04.30-05.00 på morgonen, det har jag inte aptit till - därför blir det mest praktiska att äta på tåget efter 05.34 när tåget gått :) Vi har frukost på jobb 09 sedan, så jag är inte rädd för att inte klara mig.
Chiapudding hade absolut inte funkat :(
Om du äter frukost klockan 9 ser jag inget problem. Fram till 9 klarar du väl dig på yoghurt och flingor?
 
Jag äter alltid fil och flingor på morgonen, varierar med vilken sylt och vilken müsli jag har (visserligen hemma). Sedan är det några mackor på jobbet kl 9. Jag har inte haft några problem med att jag tycker det är enformigt.
 
Makrill i tomatsås eller surströmming hade i och för sig livat upp vardagen.
Och en och annan fransk attack-ost :D

Jag har just försökt att frysa små pajer att ha som picknick mat. Annars kör jag typ bördek och piroger/empanadas som lunch (dyrt dock om man inte gör själv).

Frukost: Äter mycket färsk frukt och grönt som frukost - skär melon i kilar, morötter, bananer, apelsiner :o etc. Gott bröd funkar även utan pålägg
 
Och en och annan fransk attack-ost :D

Jag har just försökt att frysa små pajer att ha som picknick mat. Annars kör jag typ bördek och piroger/empanadas som lunch (dyrt dock om man inte gör själv).

Frukost: Äter mycket färsk frukt och grönt som frukost - skär melon i kilar, morötter, bananer, apelsiner :o etc. Gott bröd funkar även utan pålägg

Havarti och danske Ole är ju klassiker! En mogen gorgonzola?
 
Har du svarat angående smoothie ännu, @kolblakkur? Det var min livräddning när jag startade tidig morgon - jag kan inte heller äta frukost men var tvungen att stå mig till lunch. Går att förbereda dagar i förväg och stör ingen annan, samt går att variera i all oändlighet!
Annars en påse nötter och torkad frukt kanske? Om ni ändå äter riktig frukost vid nio.
 
Fruktsallad kan vara en kul variation nu på sommaren när mycket frukt är billigt :) Ibland gör jag till efterrätt och äter till frukost dagen efter. Blir det över och den börjar se ledsen ut gör du smoothie på resten, fyll på med yoghurt/havregryn/spenat om den behöver drygas ut eller bli matigare.
Experimentera med frukostar på helgerna om det känns konstigt att äta annat än yoghurt och macka!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 802
Senast: kamomillo
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 884
Senast: ameo
·
Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: annersia
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Card Declined
  • Ungern 2024?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp