Mata hästar isär och sen släppa ihop utan att behöva vara där?

diabla

Trådstartare
Har ni några tips på hur man kan mata 3 hästar isär, alltså var och en för sej så att ena stoet inte äter upp alla andra hästars mat, och sen kunna släppa ihop dom i samma hage efter att de ätit upp sin frukost och efter middag?

Jag behöver hålla en häst borta från de andra tills de andra har ättit upp.

Tänker typ något slags automatisk lås som går upp efter en timma, eller liknande?
Jag har metal grindar och vanligt elstängsel. Vad har ni för förslag?
 
När jag såg din rubrik så tänkte jag direkt: "omvänd" lunchgrind.
Om jag förstår dig rätt så vill du ha 3 "ät-fållor", en till varje häst? Bygg en mini-hage i vanliga hagen med lunchgrind. Räkna ut hur lång tid det tar för dom att äta och ställ in-grinden på det.
Det här bygger ju på att man kan släppa in hästarna när det är dax för mat. Vill du ha det helt automatiskt så kolla på ideérna kring activ stable?
 
Lunchgrind och hage i hagen. Men du måste sortera om och stänga för igen vid middag om du ska använda det för både frukost och middag. Men beprövad enkel lösning för just problemet du beskriver.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
17 100
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp