Mata småfåglarna

Vi har börjat med solrosfrön och då och då talgbollar.
Har plockat en massa ekollon och kastanjer som ska läggas ut till fåglar, ekorrar och rådjuren
 
På två timmar åt fåglarna upp två liter jordnötter. Då har dom både havre och solrosfrön. Dom får bara nötter lördag och söndag och när det är riktigt svinkallt ute.
 
Måste komma ihåg att köpa nötter nu, + solrosfrön. Mina fåglar är inte intresserad av havre så alla viltfågelblandningar går bort.
 
Mina fåglar får bara talgbollar tills vidare, det är inte fruset och ingen snö, så jag tänker att dom klarar sig relativt bra tills vidare. :)
 
Vi har precis köpt hus där det finns välmatade fåglar. :) Det finns ett fint snickrat, nätat matbord, strategiskt placerat vid en stor buske där småfåglarna kan gömma sig. (Igår såg jag en rovfågel göra en dykning!) Det ska bli roligt att se vad det kommer för fåglar, och vi funderar som bäst på vad vi ska mata dem med.
 
Mina fåglar får bara talgbollar tills vidare, det är inte fruset och ingen snö, så jag tänker att dom klarar sig relativt bra tills vidare. :)
Talgbollar hjälper dom att äta upp sig nu. men här är det ont om insekter nu. all mat är välkommet till dom nu.
 
Jag ska göra favorit i repris och smälta ister till mina småfåglar. Köpt en fröblandning att ha i också.

Hoppas de som tar över efter oss fortsätter mata. Och att jag bor på ett sånt sätt att jag kan fortsätta mata jag också.
 
Talgoxarna vill tydligen bo i mitt stall :confused: så fort jag lämnar dörren öppen flyger de in. Jag antar de letar havrespill i hästarnas boxar?
 
Herregud vad fåglarna äter! En halv säck solrosfrön på två veckorboch en kokosnötshalva med ister på en vecka O_o Jag kommer bli ruinerad på frön. De får gärna äta med ister, det är kul att pyssla med.
Har massor med småfåglar här, roligt! Kommer sakna det när jag flyttar..
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 027
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp