Mata småfåglarna

Matar "mina" fåglar än. Med solrosfrön, hampa och en vildfågelblandning.
Hungriga är de. Äter upp ett "rör" på 2 dar
 
Dax för att fylla på igen
20190719_113923.jpg
 
Jag tror att dom är lite "bortskämda" ;)
Men vill du mata så matar du :up:

Mina får under sommaren ett rör med kornkross och ett rör med helhavre, för det är sånt som dom äter i sista hand när dom får blandade frön. Då vet jag att det finns mat åt dom "i nödfall". Sen har jag en matare med nät där jag sätter gammalt bröd och äpplen som vi inte vill äta... mina småfåglar är lite bortskämda dom med :o:D
 
Jag tror att dom är lite "bortskämda" ;)
Men vill du mata så matar du :up:

Mina får under sommaren ett rör med kornkross och ett rör med helhavre, för det är sånt som dom äter i sista hand när dom får blandade frön. Då vet jag att det finns mat åt dom "i nödfall". Sen har jag en matare med nät där jag sätter gammalt bröd och äpplen som vi inte vill äta... mina småfåglar är lite bortskämda dom med :o:D
De är bortskämda ja. Även ekorren
 
Jag matar inte men har en skål vatten på uteplatsen. Idag var fyra skator där och drack (och plockade blommor ur mina krukor :cautious: )
 
Bara som de är?
Tänkte plocka någon dag med
Jag tror de vinner på e sväng i frysen, inbillar mig att även fåglar föredrar frostnupna bär = sötare. :d

När jag var till hästarna i em så var det en ung sädesärla som försökte fånga en myra vid vattenbaljorna. Trots att jag hade tomma IKEA-kassar i händerna så var den lilla sötnosen för orädd för sitt eget bästa. Synd jag inte hade mobilen på mig, så väldigt söt där den hoppade efter myran bara 1,5-2 m ifrån mig. :love:
 
Jag tror de vinner på e sväng i frysen, inbillar mig att även fåglar föredrar frostnupna bär = sötare. :d

När jag var till hästarna i em så var det en ung sädesärla som försökte fånga en myra vid vattenbaljorna. Trots att jag hade tomma IKEA-kassar i händerna så var den lilla sötnosen för orädd för sitt eget bästa. Synd jag inte hade mobilen på mig, så väldigt söt där den hoppade efter myran bara 1,5-2 m ifrån mig. :love:
ok, då vet jag. Tack!
 
Har blivit nästan en havre åker under mitt fågelträd.
Av all havre de slänger ut...
Nu har "vaktmästaren" i min kåk, sågat ner det fina körsbärsträdet utanför huset...
 
Nu har jag faktiskt hängt ut några taljbollar till småpippina, det börjar bli kallt tycker jag.
Havre och kornkross har börjat gå åt, så det känns som ett tecken på att dom vill ha mer (eller så är dom bara bortskämda :angel:).
 
Nu har jag faktiskt hängt ut några taljbollar till småpippina, det börjar bli kallt tycker jag.
Havre och kornkross har börjat gå åt, så det känns som ett tecken på att dom vill ha mer (eller så är dom bara bortskämda :angel:).
Vi har haft flera nätter ner mot -6 grader. Fåglarna har ätit mycket mer det sista nu. Tror det är dax för dom att äta upp sig inför vintern.
 
Förra året satte vi upp en fågelbar på gallret till hundgårdarna och sambon har varit flitig med att fylla den. Nu när det börjar krypa ned mot nollan på nätterna så har vi börjat mata igen med talgbollar och vildfågelblandning. Än så länge är det mest gråsparvar men förra vintern kom även talgoxar och någon enstaka nötväcka. Det verkar som att fåglarna känner sig trygga med hunden eftersom hon håller större fåglar, kråkor, skator och annat skit, på avstånd som annars hade plundrat fågelbaren på mat.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 028
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp