Mata småfåglarna

Ojoj nu har fåglarna hittat hit med råge! Halva mataren är redan tom. Det kommer gå åt mycket frön i vinter..

Köpte en holk för rödhake/sädesärla i fredags. Ska bli kul att se om någon flyttar in där till våren! Ska hitta det bästa trädet i trädgården och sätta upp holken i.
 
köpte 25 kg vildfågelmix på Granngården idag. De små rackarna hade tömt hela mataren, så jag hängde ut en till. Får se om mixen är lika uppskattad som den förra jag hade. Ska nog köpa mer solrosfrön att blanda ut med, tyckte det var lite snålt med den varan i mixen.
 
Talgbollar är godast just nu, går en per dag. Gick åt mer än en när skatorna lyckades få ner talgbollshållaren men var nog för jag skruvade för dåligt en dag :rofl:
Ska förbi ÖB nån dag och köpa talgbollarna i form av gran, se om de går mystiskt upp i rök igen O_o:rofl:
 
Inte matning av småfåglar ,men någon som såg småfåglarna som mat.. (han fick inte tag i nån småfågel den gången och småfåglarna verkar ha stenkoll när han är i närheten eller inte.)

Sparvhökshane


244347450_10226048116419848_7516982501839829508_n.jpg
 
Jag monterade upp stolparna för matning igår. Småfåglarna blev tokiga direkt, innan jag hade hunnit sätta upp själva matarna. De visste verkligen vad som var på gång! Nu har jag mängder som frossar på solrosfrön och talgbollar. Även skatorna kämpar på :laugh:
 
1634104890257.png

Vågar jag sätta en sådan här på fågelmatastationen? Eller skrämmer jag bort småfåglarna då? Tänker att det vore gulligt med lite belysning!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 029
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp