Mata småfåglarna

Korven med fett och frön jag köpte har de forfarande inte rört. Trots att jag hängt den mer skyddat nu, under ett uråldrigt äppelträd. Hör fåglar kvittra i trädet men de äter inte.
Köpte ett gäng talgbollar för att se om det kunde locka dem men hittills inget resultat.
 
Korven med fett och frön jag köpte har de forfarande inte rört. Trots att jag hängt den mer skyddat nu, under ett uråldrigt äppelträd. Hör fåglar kvittra i trädet men de äter inte.
Köpte ett gäng talgbollar för att se om det kunde locka dem men hittills inget resultat.
Konstigt! Jag har också haft dessa korvar, jag köpte från GG om det har betydelse, och har tagit av hela pappret och har den i en hållare för talgbollar. Har du den "ren" så kanske dom inte kan sätta sig på den?
 
Korven med fett och frön jag köpte har de forfarande inte rört. Trots att jag hängt den mer skyddat nu, under ett uråldrigt äppelträd. Hör fåglar kvittra i trädet men de äter inte.
Köpte ett gäng talgbollar för att se om det kunde locka dem men hittills inget resultat.
Här ÄLSKAR de korvarna.
 
Blandade solrosfröna med vildfågelblandning i fröhuset (bara för att det är räknarhelg och storm) och det var riktigt uppskattat. Återstår att se hur mycket jag svär i sommar sen, när nya ogräs dyker upp. Och om fröhuset står kvar imorn. Och om några frön finns kvar.
 
Någon som har tips på hur man får upp koltrastarna från marken? Jag har en hylla jag lägger mat i en skål på men det är mest skatorna som äter där och koltrastarna envisas med att springa omkring på marken.

Tips på kattavskräckande åtgärder är också välkommet.
 
@Scandi inte få upp dom, men funderat på kompostgallet? Borde koltrastarna ta sig igenom

När hade fågelmatning satte jag upp kompostgaller då både skator och duvor åt kopiösa mängder fågelmat. Inte så jag inte vill mat alla men fågelmatkostnader drog iväg lite för mycket då.
 
Korven med fågelmat hänger fortfarande orörd. Men bollarna i nät har de rört. Så nu har jag flyttat bollarna intill den hängande korven så får jag se om det lockar...
 
Full aktivitet här
IMG_20220212_090600.jpg
 
Både jag och mina föräldrar har problem med fåglar som kraschar in i fönstren.. finns det nåt att göra förutom såna där rovfågelsiluetter man klistrar fast?
 
Dra för när solen ligger på och det reflekterar.
Vi provade (solen låg inte på men vi drog för ändå). Det hjälpte inte :( Hos mamma och pappa är det säkert 10-15 småfåglar om dagen som kraschar. Alla dör inte, men ändå. Det är bara grönsiskor (tror jag det är i varje fall).
 
Vi provade (solen låg inte på men vi drog för ändå). Det hjälpte inte :( Hos mamma och pappa är det säkert 10-15 småfåglar om dagen som kraschar. Alla dör inte, men ändå. Det är bara grönsiskor (tror jag det är i varje fall).
Men hur kan det bli reflexer om ni drar för?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 022
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp