Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Cirkuspinne eller pajasglass.....mums

1548157662426.png
 
Jag saknar chambells tomatsoppa och champinjonsoppa. Salta och sura mandlar som de smakade på 80-talet. Varma koppen broccolisoppa. Glassarna Snack, joker och pop-up tropik.
Saknar verkligen inte Campbells champinjonsoppa. Blev sjuk när jag jobbade på Irland och familjen tyckte jag skulle äta soppa. Gick inte att få ner. :wtf:
 
Stora mörkt blåa vindruvor MED kärnor... Som smakade druvor "på riktigt", dyra lyxdruvor var det. Inte som de där kärnfria bulkdruvorna, med en lätt bismak av plast.

För att fortsätta på frukttemat: vattenmelon med kärnor. Frasigt, friskt, läskande fruktkött.

När man förädlat bort kärnorna verkar det ha hänt något med konsistensen?
Med lite lite bittra skal!

Och jag saknar faktiskt de minismå första kärnfria gröna också, ilsura.
 
Visst hade Dafgårds en jätteliten lasagne ett tag, jag tror att den ingick i Gorbys-serien. Den saknar jag. Precis lagom liten lunch som tog två minuter i mikron i stället för sju som Karins lasagne gör nu.
 
Jag saknar Eterna.
Jag vet att den inte var nyttig, men ack så god. :heart
Eterna, äppelmos och mjölk, bästa frukosten.
Försvann den på 90-talet tro? När man började jaga socker?

1548160629764.png
 
Jag saknar Pekas potatisgratäng i rulle. Den var mycket godare än den där lösa historian dom säljer i påse :(
 
Oooooh nu vet jag. Saftpulver! Jag skulle gärna vilja ha tag på saftpulver. Försvaret hade det förut, men inte längre tror jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 308
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp