Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Jag saknar krossat linfrö.

Det var ju faktiskt inte SÅ farligt att man inte kunde äta det alls och jag vill ha i min gröt. Man kan lika gärna vara utan när det bara finns hela, inte alls duglig ersättning. Men det försvann från hyllorna som om det var arsenik och jag slutade snabbt att ens leta efter om det kunde finnas något enstaka paket på nedersta hyllan bland 7(!) olika alternativ av hela linfrön.
Säljs det inte alls krossat i Sverige? Här i Tyskland finns det i alla butiker. :confused:
 
Säljs det inte alls krossat i Sverige? Här i Tyskland finns det i alla butiker. :confused:
Totalförsvann vid det stora hälsolarmet. Lät som att affärer som hade dem i hyllorna medvetet försökte ta livet av folk, typ. Det är egentligen bara okunskapen om var gränsen för ett säkert intag som gör att man avråder helt. Men det gör man iofs av samma skäl för de hela också, fast de är inte stigmatiserade i butikerna.
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/notter-och-froer/linfro

Tyska linfrön kanske inte är farliga? :idea:
 
Ett danskt rågbröd med röd text på förpackningen. Kommer inte ihåg vilket bageri det kommer ifrån, det tillverkas säkert fortfarande, men jag kan verkligen inte hitta brödet. :(
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 404
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp