Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Görel

Trådstartare
Moderator
Vi har väl alla något favoritlivsmedel som en dag inte gick att hitta längre?

Tänkte att vi kunde sörja favoriter och ge varandra tips om var de kan hittas eller om det finns alternativ som är nästan likadana.

Jag älskade Persian Earl Grey. Jag drack det litervis varje dag, men en dag kunde jag inte längre hitta det i någon butik. Varje gång jag är utomlands letar jag upp matbutiker för att se om det finns. Jag har googlat med ojämna mellanrum för att se om det dykt upp någonstans. Har en endaste påse kvar som jag ska spara till ett speciellt tillfälle.
 
Marabou Amigo. Det var nachochips i chokladen och den var sjukt god, speciellt om den hade legat i kylen. Jag undviker mjölkprodukter bäst jag kan nu men hade de släppt Amigos igen hade jag definitivt köpt på mig ett lager. Vilket megasvek det var när de tog bort den ur sortimentet!
 
Jag letar fortfarande snabb risgrynsgröt, det fanns förut i en blå förpackning.
Hittar den ingenstans!
Det finns, heter minutris :)

1547914838161.jpeg
 
Ostknut! Det knutformade brödet med ost på kanterna, så sjukt gott!

Kladdkaka som den gjordes förr, när den inte var kladdig rätt igenom utan mest ovanpå. Kladdet var godare då.

Olws och Icas stjärnor. Olw gjorde om sina och Icas verkar ha utgått.

Minns så väl en chipspåse från barndomen också där chipsen var typ kycklingklubbor och pommes. Helt underbara var de!

Oh, och quornschnitzel med gruyéreost och sunblushtomater :love:
 
Drack förut ett te som hette Röd Söder. Hittar det inte nu :( Hittar "söderte", men det är något svart te och inte alls lika gott.
 
Jag saknar den där mjukosten som hette isbjörn eller liknande från kavli.
Typ vanlig mjukost med kaviar.
Visst går det att blanda det själv på smörgåsen men lyckas aldrig få fram den där smaken o känslan
 
Älskade som tonåring ett lite mörkare krispigt, lätt salt, hårt bröd som jag tror hette frasbröd.
Tyckte också mycket om flingorna Kapten Crunch men tror inte de skulle bli en favorit idag.

Och för ett par år sedan fanns ett par olika mjukostar med brie-smak. Nu hittar jag ingen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 045
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp