Material hästtransport

Ajda

Trådstartare
Vilket material anser ni är bäst? En transport i aluminium eller glasfiber?
 
Jag har haft båda delarna och föredrar aluminium. Glasfiber blir så matt och tråkigt i ytskiktet. Och åtminstone i mitt fall så är aluminiumsläpet stadigare.
 
Aluminium, helst då ett Ume med boogie. Dom är isolerade och framför allt stadiga!
Om du har möjlighet att provåka själv i olika släp så märker du ganska fort vad du vill åka i, jag tycker glasfibersläpen är ostadiga (det rister hit och dit) och dom är bullriga. Intrycket är läskigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på och kollar på hästtransport runt 30 000-40 000kr. Jag förstår att man inte kan sätta specifik antal år på olika material...
Svar
4
· Visningar
654
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 463
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästtransport körde på lördagsmorgonen in i ett sidoräcke och välte. I transporten fanns en häst som räddningstjänsten fick ut.
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp