Material på svettäcke

Jag föredrar fleece framför bomull och ylle.
Har några bomulls med men fleecen är bättre.
 
Fleece är jättebra!! Såna här svettäcken av "nät" är så tunna.
 
bomulle uselt,tycker bäst om ull,men de så pass varmt så de har vi bara på vintern annars hr fleece lr hansbo
 
Jag tycker fleece och ylle är bäst medan bomullen oftas är dåliga men dom med våffel strukturen är ganska bra.

Kram
 
Jag använder fleecetäcke och det tycker jag är jättebra!
 
Jag tycker att ull e bäst!Det är varmt och det andas bra!Insidan hålls torr osv!Efter det sätter jag fleece!Har samma bra fuktion som ull men är tunnare.Och jag tycker det lämpar sig bättre på sommaren !Bomull tycker jag är heltförkastligt ,andas inte alls enligt mig :mad:
Själv tycker jag inte hansbo täckerna är bra heller eftersom jag tycker att insidan känns blöt när man känner där när hästen haft det på sig en stund!
Har även en annan sak jag vill dela med mig utav och det är just det här med att sätta på ett täcke till ovanpå det tilltänkta svetttäcket!Många täcken tex bomulls täcke ovanpå fleece täcke gör att fukten stannar i mellan täckerna och sedan vänder ner mot hästen igen vilket inte ger det resultat man önskar sig då hela andasfunktionen går förlorad/Hanna
 
Har precis köpt ett nytt svettäcke från Ullergårds. Verkar kanonbra. Det är fleece med ett tunt nät på insidan för att få en luftspalt mellan hästen och täcket. Ruggigt välarbetat och dessutom hög hals! Rekommenderas! :banana:
 
jag föredrar fleece, ull är ochså bra men fleecen är lätare att tvätta
 
Jag tycker att ull fungerar bäst på svettig eller blöt häst.
Ull verkar ha bättre uppsugningsförmåga jämfört med fleece.
Vanligt håligt bomullstäcke, "brynja" tycker jag funkar bra efter man har duschat hästen på sommaren.
Testade en gång att lägga på en yllefilt på brynjan. :idea: Det var i det närmaste oslagbart.
Hästen torkade riktigt fort och var varm samtidigt, utan att eftersvettas.
Det kan jag verkligen rekommendera. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: Fille
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 426
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 259
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Behöver era bästa tips och huskurer mot igensvullna öron, håller på bli galen! Har haft öroninflammation och fick antibiotika. Smärtan...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp