Bukefalos 28 år!

material till provisorisk rundcorall

F

fullisjutton

Hej!
Osäker på om inlägget kommer rätt men jag chansar...

Har ingen chans att bygga en egen rundcorall men har lite funderingar på om man kan göra ngn provisorisk variant...Har läst lite här inne på forumet att en del har haft sådana och nu undrar jag bara rätt och slätt vad ni hade för material?

Tacksam för all hjälp!
 
Sv: material till provisorisk rundcorall

Beror på lite vad den ska användas till för häst misstänker jag.... Jag sätter ibland upp en i paddocken gjord av hinderstöd med snitselband eller liknande runt om bara. Men det förutsätter ju en häst som är van vid korall och inte försöker smita ur den....
 
Sv: material till provisorisk rundcorall

jag har stuckit ner vanliga vita plaststolpar, vit övertråd och undertråd.

Corallen bör placeras på så plant underlag som möjligt.

Mät ut mitten med ett spett,fäst en tråd i spettet, mät sedan ut 8 eller 9 meter från mitten, jag har 8 meter, placera ut stolparna, 8, 10 st, bestäm var ingången ska vara. Låt gärna hästarna vara med och undersöka vad du håller på med, de brukar vara nyfikna, sen är det bara att köra:)
 
Sv: material till provisorisk rundcorall

Tack snälla för svaren! Har en kallblodstravare som jag haft i rundcorall förut så det är inga problem:) Nu är det bara åka till stallet å se om jag kan hitta ngt bra att använda:idea:
 
Sv: material till provisorisk rundcorall

Ja som Rosita skriver, vita plaststolpar och lite elband, på en plan yta kanske till och med i hagen, så blir det en bra rundcorall.

Plaststolpar brukar inte vara så jättedyra för en bunt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: tott
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 511
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 004
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp