Ava22

Trådstartare
Jag och sambon funderar på matkasse, men det är ju en djungel! Tänker att varannan vecka i början, och snabblagat, gärna svenskt i kassen. Har hört att Citygross verkar bra och prisvärd. Vad kan ni rekommendera?
 
Sv: Matkasse!

Jag har Matkomfort som jag älskar. Lätt- & snabblagat och bra mat! Tex är alla såser & liknande färdiggjorda av deras kockar, sparar tid och de flesta är grymt goda (tex deras pesto).
Alltid svenskt kött, men inte så mkt närproducerat eller ekologiskt.
De publicerar sina menyer ganska tidigt och det går sen att uppdatera på hemsidan vilka veckor man vill ha det (jag väljer tex bort dom när det är lax).
Inte så mycket vegetariskt, men händer då och då.
Jag har matkasse för en person och det brukar räcka till totalt 2-3 portioner per rätt (4 rätter i veckan).
 
Sv: Matkasse!

Jag och sambon hade citygross matkasse ett tag.
alltid svenskt kött, väldigt varierande kryddor de olika veckorna.
men vi tyckte det tog alldeles för lång tid att laga, ca 1-1,5 h när vi var två.
men man gör ju allt från grunden hemma, så tycker man om matlagning så är det väl ok.
Maten var i 50% av fallen supergod, men för det mesta så var det inget att hurra över.

så, tycker man om matlagning, lite "annorlunda" smaker och väldigt nyttig mat så är det nog en bra matkasse! :)
 
Sv: Matkasse!

Jag har provat på Linas olika matkassar.

Jag tycker att grejen är sjukt bra! Jag älskar att slippa handla och planera middagar.

Men för mig var det för många dryga rätter att göra, en massa hackande å grejande och tog lite för lång tid.
Men jag å andra sidan hatar att laga mat.
Sen var det lite för många rätter som jag inte tyckte var så goda men vissa rätter var riktiga 10 poängare som blivit favoriter :)
 
Sv: Matkasse!

Bra med tips, är lite inne på Citygross, men kanske ska testa en kasse från Linas, provkasse:)
 
Sv: Matkasse!

Vi har provat flera olika kassar (dock inte Citygross) och absolut nöjdast har vi varit med Linas :)
 
Sv: Matkasse!

Har testat två olika kassar och gillar konceptet. Kör matkasse just nu men har pausat prenumerationen då mannen är iväg på jobb och det blir alltid så mycket mat över. Men skönt med ett avbrott och få äta lite av min egna mat igen.
Det är väl som med allt annat. Vissa rätter är jättegoda och vissa mindre goda. Sen har man ju kvar recepten och kan göra om dom rätter man gillade.
 
Sv: Matkasse!

Jag har testat:

1. Linas inspirationskasse, gav inte mig någon inspiration. Trista halvfabrikat och so-so rätter. Sa upp den efter 2 ggr

2. Middagsfrid 2-pers. Goda rätter som är genomtänkta. Lite drygt att laga 2-portionersrätterna, det är lite för mycket jobb för bara 2 portioner. Den som är 4 portioner känns ok att lägga lite tid på.

3. Middagsfrids vegetariska kasse. Fick första denna veckan, och är hittills nöjd. Kul med genomtänka vegetariska recept. Och middagsfrids kvalitet lyser igenom och det gillar jag.
 
Sv: Matkasse!

Vi började med ICAs Inspirationskasse 5-dagars. Tyckte dock att många rätter tog för lång tid att laga. Vi bytte till ICAs Billiga veckan 3-dagars och det passar oss bättre.

Numera har vi Linas 3-dagars barnkasse varannan vecka & ICAs 3-dagars billiga veckan varannan. Linas är klart bäst men ICA är också helt OK.:)
 
Sv: Matkasse!

Jag har provat Coops kasse och har varit mycket nöjd, vi är 2 och jag köper för 4 portioner/4 dagar för att få matlådor.
 
Sv: Matkasse!

Uppsala Län är väl snarare rätt beskrivning (kortare väg till Gävle) och jag har gjort intresseanmälningar på alla kassar.

Det ja möjligen skulle kunna göra är att hämta på Citygross om det går att göra alla dagar i veckan. För jag kör inte bil varje dag, tack och lov.
 
Sv: Matkasse!

Citygross kan man antingen hämta på måndagar eller få hemkört. Men då ska man ju antagligen va hemma med.

edit: beror ju klart på hur nära man bor (tror jag) :p
 
Sv: Matkasse!

Jag ska prova Citygross veg. 3-dagarskasse. Verkar spännande. Tror den kostar 395 kr vid avhämtning. Det tycker jag är riktigt prisvärt!

Själv jobbar jag med Icas kassar och tycker att de oftast har spännande rätter. Billiga veckan är ju lite "vanligare" medan Inspirationspåsarna är precis som sitt namn INSPIRERANDE! Hade Ica haft en vegetarisk kasse hade jag nog valt den :)
 
Sv: Matkasse!

Ah då går ju den bort, det är inte så många måndagar jag kör bil... Bwah! Typ var femte vecka. Får köra den då kanske :p

Och det går inte att få något hemkört hit och lokala ICA har inga kassar.
 
Sv: Matkasse!

Jag har provat både Linas kasse (vanliga 5-dagars) och Citygross vanliga. Enligt mig är det jättestor skillnad på kassarna. Linas hade mycket bättre kvalitet på råvarorna och recepten var mycket roligare, mer snabblagat och kändes mycket mer genomtänkt (t ex med grönsakerna till maten).
 
Sv: Matkasse!

Jag har provat city gross vegetariska matkasse. Vet inte om jag är sådär nöjd. Ok, att man ska ha vissa saker hemma på ALLA matkassar, men denna kasse krävde jag skulle köpa till massa saker som dom faktiskt kunnat skicka med och som jag anser kunde ingått. Mango chutney tex...kan man väl knappast kalla nåt som man har hemma jämt..om man jämför med tex olja, mjöl och liknande. :meh:

Sen blir jag extremt sur på att: alla andra kan välja 3 eller 5 middagar, men vegetariska bara 3 middagar. Tror dom inte vegisar också vill ha 5 middagar ?

Kändes som det blev dyrare med matkassen än om jag själv gått och handlat det *lilla* som var i den. För lite var det. ( jo, jag vet utkörning mm kostar) Undrar om dom verkligen räknat rätt ?! Tänkte ta Linas först, men den var mycket dyrare än citygrossens. Tror inte matkasse passar mig. Är nog fel målgrupp.

En gång innan vegokassarna började dyka upp fanns bara Årstiderna. Men dom krävde portnyckel, bricka eller liknande som man skulle skicka dit om man ej hade portkod. Någon tid för utkörning så man kunde vara hemma kunde dom inte ge..och att skicka dit nycklar eller brickor kändes lite no no. Så dom tog jag inte pga detta.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 526
Senast: sjoberga
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 115
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp