C

Contezza

Hur mycke mat ger ni till era katter?
Jag har två katter,en hona på 2 år och en hane på 1,5 typ.
Både är innekatter och både är kastrerade.
Jag ger dom ungefär 2 dl torrfoder kl 7 och sen ca 17 dl torrfoder.
Kl 22 ger jag dom varsin skål med burkmat ca 2 matskedar var.
Är det för lite mat???
Vill hälst inte att mina små snuttisar skall vara hungriga...

http://www.geocities.com/vanessa_pettersson/bild005.jpg <--Hon
http://www.geocities.com/vanessa_pettersson/bild050.jpg <--- Han
http://www.geocities.com/vanessa_pettersson/bild075.jpg <- Han liten. :love:
 
Jag har ett kvalitetstorrfoder och ger fri tillgång - så länge portionerna inte drar iväg från det som rekommenderas på påsen. Och det gör de inte.

mandalaki
 
Hej!
Jag kan inte uttala mej om ifall du ger för lite mat.
Kan bara tala om att mina katter har fri tillgång till torrfoder dygnet runt. Tar det slut så fyller vi bara på. Dom har alltid haft det så.
Förut, när vi bara hade ena kattan så fick hon burkmat också, men det varingen höjdare och blev dyrt i längden. Och eftersom hon trivdes mer med det torra så gav vi henne enbart det. Och det trivs hon med fortfarande.
Kan hända att dom får någon liten sån där gourmé burk ibland, men bara om det är något speciellt. Fördelsedagar, julafton och sånt där :smirk:

Det enda som är viktigt om dom har fri tillgång är ju att dom också har fri tillgång till vatten hela dygnet också. Eftersom torrfodret sväller i magarna på dom.
 
mina har tillgång dygnet rundt,så dom fixar själv hur mycke dom behöver,dette är torrfoder.
blöt mat får dom en gång i veckan en matsked som godis mest.
min nya kisse äter även allt imellan også när vi ger henne,typ potatis,brysselkål,blomkål,bröd,spagetti,och allt annat man kan hitta på att ge. :D
 
Det beror ju helt på vad du har för foder och hurdana dina katter är. Hur gamla är de? Vad väger de? Är de innekatter? Lugna, aktiva?
Oftast står det ju på påsen hur man ska dosera i förhållande till kattens vikt.
Om de är lagom i hull och inte magra eller tjocka så ger du nog lagom.
 
Min katt äter enbart torrfoder (RC Indoor) och får i princip obegränsat med mat, skålen står aldrig tom. Dock äter han ganska precis lika mycket som han ska äta enligt tabellerna, en 2 kilospåse ska räcka i 33 dagar till en vuxen katt på 4 kg, min katt är något tyngre och påsen räcker 27-28 dagar.
 
Mina katter har fri tillgåmg på torrfoder, osså får dom ett par matskedar/var med burkmat typ varannan dag bara för att dom älskar det o blir så glada då... :D
 
Mina kissar har fri tillgång till torrfoder och så får dom lite brukmat varje kväll.
 
Mina två katter har fri tillgång på torrfoder och får burkmat ett par gånger om dagen.
 
Min innekatter, två damer på 9 och 14 får lite mer än en halv deciliter Hills lever-foder om dagen. Men det ska tilläggas att dom små sötnosarna är på sträng bantningskur.

Känn på hullet, känns dom inte magra så kan jag inte tänka mig att dom får förlite mat.
 
Jag har 3 perserkatter och de har alltid haft fri tillgång till torrfoder. Burkmat får de bara ibland.De är förstås innekatter och två av dem är kastrerade, inga problem med vikten än så länge. Den äldsta är 5 år.
Fluff
 
min katt har fri tillgång på sitt foder. hon går och småäter under dagen. mycket praktiskt eftersom hon då kan bestämma själv.
Har ingen aning om hur mycket hon äter.
denna skål som är väldigt stor (hade två katter förut) räcker ca en vecka om man fyller den fullt.
 
min hona hatar burkmat :Db vilket ingen är speciellt ledsen för :)
hon får oxå kvalitetsfoder. som hon älskar :d
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har 2 katter som jag tog över när de var 6 månader gamla. De har levt ihop sen 12 v ålder. De har fodrats 3 gånger per dag med...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: busan100
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: Sol
·
Katthälsa Kan någon hjälpa och spekulera i vad som händer med katterna i detta hus. Jag har två katter, Nelson 8 årig hankatt, Winnie 8 årig hon...
Svar
6
· Visningar
2 806
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp