Status
Stängd för vidare inlägg.

snurran

Trådstartare
Kan man ge en 7½ månaders bebis BARA välling?
Jag menar, får de i sig allt de behöver då eller?
 
Sv: Matråd!

Jag helammade nästan så länge. Men om man inte ammar finns väl ingen poäng med att inte introducera annan mat åtminstone vid den åldern?
 
Sv: Matråd!

Det finns både välling och gröt som vid den åldern är "fullfoder".

Den gröten jag växlade in på som första mat (jag var den som grötade-inte ammade ) och den var komplett fullfoder.
Gröten ifråga var Nestles för de minsta barnen och finns på ICA.
 
Sv: Matråd!

Det är ju för en kortare period troligtvis. Lucas levde på enbart välling i ett par månader, han tvärvägrade allt annat.
 
Sv: Matråd!

Välling är ju en näringscocktail utan dess lite, så de får nog garanterat i sig vad de behöver.
Sen är ju frågan varför man skulle välja att ge enbart välling vid den åldern...
 
Sv: Matråd!

Jag undrade bara om man KUNDE göra det.
Självklart får bebben både bröstmjölk vanlig mat och kex att gnaga på (även tandborsten tuggas det på) :d
Men vissa dagar är lite stressigare än andra och då brukar det bli enbart välling.
Började känna mig som världens sämsta mamma där ett tag...
 
Sv: Matråd!

Nej, de måste få mer varierande kost. Om man ammar så kan man göra det i 6 månader, helt, sedan behöver barnet mer näring framför allt järn.
 
Sv: Matråd!

Det finns än idag dagar då Tobias, 2½, bara stoppar i sig välling. Iof runt 5-6 flaskor. Han äter allt i vanliga fall men det kommer sådana dagar ändå. _Hitills har han överlevt med gott hull och myror i brallorna :p undrar vilken drog de stoppar i vällingpaketen ibland :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 656
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Humla
·
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp