Mått på ridhus/ridbanor?

Nitronom

Trådstartare
Vet inte riktigt om jag har lagt tråden rätt, annars får ni snälla människor gärna flytta på den. ;)
Av ren nyfikenhet, hur stora är era ridhus/ridbanor?
På ridskolan är ridbanan 23 m x 75 m och ridhuset 23 x 85, stort och rymligt. :)

Var inte blyga, fram med siffrorna nu :D

Sv: Mått på ridhus/ridbanor?

Vet inte riktigt om jag har lagt tråden rätt, annars får ni snälla människor gärna flytta på den. ;)
Av ren nyfikenhet, hur stora är era ridhus/ridbanor?
På ridskolan är ridbanan 23 m x 75 m och ridhuset 23 x 85, stort och rymligt. :)

Var inte blyga, fram med siffrorna nu :D

min ridbana är 20x36 meter, tycker det är alldeles lagom. Men ett ridhus får gärna vara större ;)

Vår utebana kommer att bli 30*50

Kommer inte ihåg vad ridhuset och utebanan var på i sista stallet jag stod i men det var rejält iallafall.

Ridhus 22 x 72 m (under vintern delat på mitten)
Ridtält 20 x 60 m
Plan 60 x 100 m :banana: så vi får plats ordentligt & tränare skrika sig hes

Min ridbana är ca 18x35 meter. För smal för min smak men inte för kort.
Jag hade hellre haft den mycke bredare men kort (och med bättre underlag :eek: )

Ridskolans: ridhus 22 x 60 (om jag inte minns fel) och ridbanan 60 x 80.

Ridskolan har två ridhus, det gamla är på 22x60 och det nya på 24x60
Finns ingen uteridbana än, men kommer nog anläggas framåt våren förhoppningsvis

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 777
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 632
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 978
Senast: Teilani
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka