Mattes shabrak nån som har?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svinto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 997
S

svinto

Hej hoppas nån kan svara! Jag fick mitt scabrak idag som jag köpt på e-bay. Det skulle vara ett med fårskinn MEN ve o fasa det ser ut som syntet! Är det nån som har Mattes produkter, är det normalt att det är ett syntetnät under den sk ullen. Jag har kanske blivit lurad på att det är fårskinn men det kostade 600 med frakt så det går ju att använda ändå det är snyggt o så. Men det är dåligt att sälja det som fårskinn!! :confused:
Jag har mailat säljaren har inte fått svar än, han säljer bara Mattes produkter.

Sv: Mattes shabrak nån som har?

Åk in till nån ridsportaffär och jämför.

Står det Mattes på schabraket? Eftersom det är lammskinnsprodukter de tillverkar så är det säkert äkta vara ifall det finns ett varumärke. http://www.mattes-equestrian.com/
Är du djärv kan du ju klippa av några "strån" och hålla dem mot en ljuslåga. Ull brinner dåligt men syntet brinner bra.
/nocke/

Mattes har olika kvaliteér på sina grejer
Platinum range: Genuine sheepskin
Gold range: 100% Knitted Fine British Wool
Silver range: 100% Knitted Fine British Wool
Bronze range:100% Polyester 30% Merino Wool Mix

Så är det syntetiskt har du nog fått tag på ett schabrak från bronze range.

Aha tack för svar jag ska genast elda upp några strån! Det står 100% woolpilé och gold nånting på lappar som är sydda på mittsömmen samt att det står Mattes på mittsömmen också. Ja då kanske det finns lite ull i den om jag har tur då :) Men det var en platinum range jag trodde det var :D Den är jättesnygg så den var väl prisvärd men inte riktigt vad jag trodde.
Återigen tack för svaren!

Mattes flrskinnpaddar kostar över 1000 spänn.. Så du har nog blivit lurad skulle jag tro.. Jag tror inte ens att dom har syntetfårskinn :S

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur... 2
Svar
33
· Visningar
4 714
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka