Mattor i rushögar, blir tokig!

AnnaJL

Trådstartare
Jag älskar mattor. Och mina djur älskar mattor. Tyvärr älskar mina mattor inte djur. Dom ligger ständigt i högar på golvet, knöliga och ledsna. Glidskydden man kan köpa funkar INTE. Har någon en lösning på detta problem??

Har funderat på mattejp som man kan köpa lite varstans, det verkar vara avsett för heltäckningsmattor men kan man även använda det vill vanliga mattor? Eller förstör man golvet? Blir mattan helt omöjlig att flytta sen?
 
Sv: Mattor i rushögar, blir tokig!

Det finns olika starka tejper. Jag skulle nog gå till en mattaffär och fråga vad de rekommenderar. Mattor som inte är heltäckningsmattor är ju ofta lite genomsläppliga när det kommer till smuts så man vill ju kunna dammsuga under dem då och då. En tejp som fäster bra men som lätt kan avlägsnas när man behöver rengöra mattan eller golvet under den borde ju vara en bra idé.

Jag har två hundar som också orsakar matthögar så jag har också gått i tejptankar.
 
Sv: Mattor i rushögar, blir tokig!

Min mamma tröttnade hon också på ständigt knöliga mattor så hon skruvade fast vissa.. :D
Nu har dom fult trägolv i hallen så en skruv hit eller dit förstör ingenting och dom skruvar helt sonika upp mattan och byter när dom känner för det. Ingen är ledsnare än hunden då det var hans favorit "slidestopställe". :p
 
Sv: Mattor i rushögar, blir tokig!

Mohahaha… Kanske ska kapa ett par skruvhuvuden och sticka ner i matthörnen här hemma, bara för att få se makens min… När han tror att jag skruvat fast mattorna i golven med vattenburen golvvärme :D

Nyligen bytte vi ut den värst utsatta mattan från trasmatta till någon mer modern gångmatta typ. Inte alls lika tacksamt för hunden att knöla ihop. Trasmattor är ju synnerligen hopplösa annars :)
 
Sv: Mattor i rushögar, blir tokig!

KL

Säkrast att fråga kanske. Vore ju himla jobbigt om mattorna blev permanenta sen :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp