Bukefalos 28 år!

T

Tarzzan

Ni med pällsdjur hur gör ni med mattor?
Jag har två katter och deras hår fastnar på alla mattor:crazy:
Jag försöker att bara köpa mattor som är lätta att damsuga av, men det finns ju inga riktigt snygga:(
Hellst av allt skulle jag vilja ha en "hårig" matta,typ rya? men skulle det gå?
Hur har ni löst problemet?:bow:
Och har ni några tipps på snygga mattor som har lite färg?
 
Sv: Mattor

Plastmattor, eller rättare sagt Pappelinamattor. :love: Kolla www.pappelina.com, helt fantastiska saker. Billigare varianter finns att köpa på t.ex. www.ellos.se eller www.nylandersmattor.se, men jag känner personligen stor skillnad på en billig och en dyr plastmatta. Folk brukar inte ens märka att det är plast de går på när de spatserar på min Pappelinamatta, för den är SÅ mjuk. I love it. :love:
 
Sv: Mattor

Jag har några persiska mattor hemma tillsammans med hund. I en tråd om städning och husdjur berättade jag om min sambo som har städmani. Jag glömde då nämna sambons särskilda rengöringsverktyg som han använder på mattorna. :) Men om de fungerar på ryamattor vet jag inte, på mattor av persisk typ, s.k. äkta mattor så fungerar de ypperligt.

Tyvärr kommer jag inte på vad det kallas för men jag kan fråga och återkomma.
 
Sv: Mattor

Vad snygga mator det fanns:love:
MEN jag måste ha halskydd på dom.
Mina katter rusar runt i lägenheten och knölar ihop mattorna:crazy:

Det är sådanna här gånger man funderar på varför man skaffade katter....
Allt är inrett efter dom i stortsett..Inga lurviga mattor, inga blommor på golvet, inga glasbord mm mm.
Men jag älskar dom i alla fall;)
 
Sv: Mattor

Jo, halkskydd kan vara bra. Men åtminstone Pappelinamattorna är rätt tunga och jag tycker de står emot rätt bra.

Jag har inte inrett alls efter mina katter, förutom mattorna, då mina är snälla och går försiktigt i fönster, ger tusan i blommorna osv. :love: ;)
 
Sv: Mattor

Jag har bambumattor. Fungerar alldeles utmärkt, bara att dammsuga och moppa av som resten av golvet. :)
 
Sv: Mattor

Tvättar du dina mattor varje vecka:confused:
Shit mina tvättas kanske 1 gång i kvartalet, om ena katten inte spyr på dom då tvättas dom givetvis oftare
 
Sv: Mattor

Mina hundar är korthåriga så det finns stickiga hundhår överallt. Jättesvårt att få bort. Hos oss funkar bäst mattor med lite lugg och ullmattor. Plastmattor får vi inte rena och trasmattor, som jag gärna skulle vilja ha i köket, är det bara att slänga.

Fast katthår är ju oftast lite längre och mjukare och därmed lättare att få bort. Tror säkert att den Pappelina-matta skulle passa. Som Tassetass skriver så är de ganska tunga och har man dem inte på extremhala laminatgolv så tror jag att de ligger bra utan halkskydd.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 461
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 321
Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 742
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp