Max Höfner dressyrsadel!

S

Sargasso

Vet inte om jag borde skriva det här på utrustning, men eftersom de jag skulle vilja få svar av finns här så skriver jag här...

Det är så att jag ska sälja min dressyrsadel, inte just nu men till hösten, är det tänkt. (Ska sälja D-ponnyn först..)
Det är en Max Höfner sadel tillverkad i Hannover som jag köpte av en tjej som haft den ca 3 år och nu är den ca 9 år gammal. I svart läder med korta stroppar och bra skick. 17 tum med normal bom. Men jag har ingen aning om vad jag ska sätta för pris!?! :confused:

Har tidigare fått höra från flera håll att det är en fin sadel, bra märke osv. Prisförslagen har varierat en del..

Finns det någon som har något att säga om den här sortens sadeln, bra/dåliga erfarenheter, vilket pris som kan vara rimligt??

Tack på förhand!
 
Ring till en sadelmakare och fråga. Dom brukar veta vad andrahandsvärdet ligger på. Många begär alldeles för höga priser när dom ska sälja sina begagnade sadlar (det finns ett flertal trådar på utrustning om att sälja sadlar och priser). Själv har jag sålt två sadlar privat genom annons här på Buke.
 
Ring Jensens sport, 046-området.
Det är de som säljer Höpfnersadlarna i Sverige och de kan säkert hjälpa dig att värdera din sadel.

Immer
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
711
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 226
Senast: WBanna
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 000
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp