McAfee antivirusprogram

canine

Trådstartare
Jag håller på att se över min antivirusprenumeration för att jag tycker det drar lite för mycket pengar. Förstår dock inte riktigt vad skillnaderna så tänkte se om någon här har mcaffe själv och kanske har lite bättre koll än mig.

Jag såg att jag har dels antivirusprogrammet McAfee Total Protection, men sedan även McAfee Security Center. Båda dessa program kostar ca 700 kr så min fråga nu är om jag behöver security center för att mitt antivirusprogram ska fungera?

Har ni tips på bättre/billigare program som man kan ha till datorn och mobilen?

// mycket förvirrad
 
Såg nu även att jag har McAfee livesafe, det är det enda som går att ha på mobilen verkar det som :confused:
 
Jag har Malware till min dator (PC) och det är skitbra, gratis också. Jag kör det varje gång jag startar datorn (tar ca 10-20min och arbetar i bakgrunden så inga problem) och sen så klickar man bara på "ta bort" så tar den bort ev. hot osv. Aldrig raderat bilder, filer eller liknande som JAG personligen lagt till utan enbart saker som "kommer dit själva". Skitbra! Började köra det efter att jag haft virus (var bl.a det som tog bort all virus jag hade på datorn), fick viruset när jag tröttnade på att betala 600kr /år för Norton och hade då inget antivirus på någon månad och sen började datorn sega sig, den hackade osv. Men med Malware och köra det varje gång jag loggar in (inte alltid, men för det mesta) så funkar den som ny! :D
Dock inte testat det på mobilen (vet inte om det finns) då jag har iPhone i väntan på att min HTC ska lagas. När jag får tillbaka den ska jag söka upp malware och ha det även på mobilen om det går :)
Och somsagt, helt gratis för dator! Men kostar om man vill ha "premium" eller vad man kan kalla det :)
 
Jag jobbar professionellt med datorer, har privat bara kört gratisprogramvara som skydd, samt hatar McAfee för att den käkar systemresurser på ett glupskt sätt.

Win8 och Win10 har dessutom fått mig att börja ta det slutgiltiga steget över till Ubuntu.
 
Jag har SpyHunter installerat hemma och är mer än nöjd. :) Köpte ny dator tidigare i år och den rensade ut en massa skit som var förinstallerat så jag slipper få psykbryt varenda gång jag startar den. Det fanns 1105 hot den hittade i första genomsökningen! :eek:
 
Tack för era tips. Verkar som att jag borde skrota McAffee alltså? :o Men av någon anledning känns det bättre att betala lite än att enbart köra gratisprogram?
Ni har ingen erfarenhet av Norton's program? :)
 
Tack för era tips. Verkar som att jag borde skrota McAffee alltså? :o Men av någon anledning känns det bättre att betala lite än att enbart köra gratisprogram?
Ni har ingen erfarenhet av Norton's program? :)

När jag körde Norton var det lika tungt som McAffee men det är visserligen länge sedan. Jag kör Avast och är jättenöjd, har aldrig fått in skit. Iofs surfar jag inte på suspekta sidor :p

Jag har det på mobilen också (Android, en Xperia) och hittade funktionen i programmet för att blocka nummer för några veckor sedan :up:
 
Tack för era tips. Verkar som att jag borde skrota McAffee alltså? :o Men av någon anledning känns det bättre att betala lite än att enbart köra gratisprogram?
Ni har ingen erfarenhet av Norton's program? :)
Jag säger som @Jeffery
Slopa såna där stora tunga betalprogram som tar mera än de ger. Norton är nog det värsta jag varit med om. Jag fick det gratis med en dator men avinstallerade skiten genast.

Jag kör alltid gratisversioner. Både brandvägg och virusskydd.
 
Jag håller på att se över min antivirusprenumeration för att jag tycker det drar lite för mycket pengar. Förstår dock inte riktigt vad skillnaderna så tänkte se om någon här har mcaffe själv och kanske har lite bättre koll än mig.

Jag såg att jag har dels antivirusprogrammet McAfee Total Protection, men sedan även McAfee Security Center. Båda dessa program kostar ca 700 kr så min fråga nu är om jag behöver security center för att mitt antivirusprogram ska fungera?

Har ni tips på bättre/billigare program som man kan ha till datorn och mobilen?

// mycket förvirrad

Jag litar inte på gratisprogram längre... Fick ett jobbigt virus med avasta... När jag tillslut kom åt datorn och körde ett annat program så varnade avasta för intrång och meddelade att intrånget stoppats. Fan tänkte jag som trodde att antivirusprogrammet hade avslutat sin sökning. Men nä, den körde på fint ändå, så mycket till att stoppa:grin:

Nu har jag eset och den har hållit mig nöjd i flera år. Tycker inte att det är så himla dyrt heller, förnyelse tre år och en dator kostade mig kring 700 kr. Vet dock inte om det går att köpa till telefon också!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
930
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 503
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 549
Senast: gul_zebra
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 595
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp