McDonalds frukost, glass?

Du undrar man ju varför de inte har två stycken som de kan köra i skift.
Att behöva rengöra en kanske räcker :angel::D

Tänk dig att ha en stående så att resterna i den förmultnar medan den andra används .. 🤢 Det är nog inte särskilt ofta som man behöver använda båda två, inte effektivt i längden gissar jag.
 
Att behöva rengöra en kanske räcker :angel::D

Tänk dig att ha en stående så att resterna i den förmultnar medan den andra används .. 🤢 Det är nog inte särskilt ofta som man behöver använda båda två, inte effektivt i längden gissar jag.
Kan lova att ALLA restauranger gärna hade haft två, iaf på sommaren och det hade inte förmultnat. 😂

Dock en plats- och kostnadsfråga då en sån där apparat kostar över 250k.
 
Kan lova att ALLA restauranger gärna hade haft två, iaf på sommaren och det hade inte förmultnat. 😂

Dock en plats- och kostnadsfråga då en sån där apparat kostar över 250k.
För en restaurangkedja som tjänar typ 21 biljoner per år så borde 250k inte kännas så besvärligt... 😅
 
Pengar är allt vet du. Nöjda gäster och anställda kommer längst ner. 😉
I know :meh: såg igår på youtube där amerikaner reagerade på sanningar om USA, och bland annat så nämnde en video just Mcdonalds och nämnde då deras vinst (därav summan som jag tror att jag minns korrekt) - och jämförde deras anställdas lön och rättigheter i USA och Danmark.

7 $/h i USA och 22 $/h i Danmark, plus alla rättigheter till semester och pension etc om någon är nyfiken. To absolutely no one's surprise :meh:
 
Att behöva rengöra en kanske räcker :angel::D

Tänk dig att ha en stående så att resterna i den förmultnar medan den andra används .. 🤢 Det är nog inte särskilt ofta som man behöver använda båda två, inte effektivt i längden gissar jag.
Nej, de ska ju användas i skift. När maskinen väl är rengjord så blandar du inte i något förrän det är dags att köra igång den för att den andre ska rengöras. Men det är väl som Mysboll påpekar platsbrist som gör att inte alla har det. Det borde dock vara självklart för alla nybyggen att ha plats för två kan man tycka!
 
Men oj vad lång tid. 🙈 Vad är det ”man” gör för att få ren den? Är det något rengöringsprogram eller står någon och rengör den för hand? Blev orimligt nyfiken på glassmaskinsrengöring nu. Berätta allt!
Man tömmer först maskinen och sköljer genom den med varmt vatten. Sen plockar man ur alla små och stora delar som har kontakt med glass/shakemixen så ska alla delar diskas. De flesta måste diskas för hand. Skrubba rent själva maskinen (bara detta kan ta två timmar om det vill sig illa) och diska allt till alla tillbehör/såser osv. Sen sätta ihop allt på rätt sätt igen och smörja vissa delar. Fylla på lite mix för att se så det är tätt (annars får man plocka isär allt igen). Förhoppningsvis fungerar allt och då är det bara att fylla upp mix i båda behållarna och alla såser osv. Klart! 🤩

Väldigt enkelt beskrivet då. 😅

Detta ska göras var fjortonde dag, dock så händer det ofta på somrarna när den går på högtryck att maskinen ”fryser” och då kan man behöva göra detta varje dag. 🤪

Annars så pastöriserar maskinen varje dag. Dvs värmer upp mixen som är i maskinen och sen kyler ner den. Även detta tar 3-4h och har man otur så hakar den upp sig (oftast att den inte blir kall nog) så då får man starta om den manuellt och vips så har man varken glass eller shake förrän efter lunch.. 🤷🏻‍♀️

Plus dom där tillfällena när den bara vägrar skicka ut någon glass utan någon som helst anledning. Helvetesmaskin! 😂
 
Man tömmer först maskinen och sköljer genom den med varmt vatten. Sen plockar man ur alla små och stora delar som har kontakt med glass/shakemixen så ska alla delar diskas. De flesta måste diskas för hand. Skrubba rent själva maskinen (bara detta kan ta två timmar om det vill sig illa) och diska allt till alla tillbehör/såser osv. Sen sätta ihop allt på rätt sätt igen och smörja vissa delar. Fylla på lite mix för att se så det är tätt (annars får man plocka isär allt igen). Förhoppningsvis fungerar allt och då är det bara att fylla upp mix i båda behållarna och alla såser osv. Klart! 🤩

Väldigt enkelt beskrivet då. 😅

Detta ska göras var fjortonde dag, dock så händer det ofta på somrarna när den går på högtryck att maskinen ”fryser” och då kan man behöva göra detta varje dag. 🤪

Annars så pastöriserar maskinen varje dag. Dvs värmer upp mixen som är i maskinen och sen kyler ner den. Även detta tar 3-4h och har man otur så hakar den upp sig (oftast att den inte blir kall nog) så då får man starta om den manuellt och vips så har man varken glass eller shake förrän efter lunch.. 🤷🏻‍♀️

Plus dom där tillfällena när den bara vägrar skicka ut någon glass utan någon som helst anledning. Helvetesmaskin! 😂
Jäklar vilket bök!
 
Åh jag såg en youtubevideo om McDonalds glassmaskiner för något år sedan, där de gick till botten med varför glassmaskinerna (i USA, kanske annorlunda i Sverige) jämt och ständigt är trasiga så att man inte kan köpa sin efterlängtade glass. Förklaringen var, enligt videon, dels det enormt omständliga rengöringsprogrammet som ofta kunde haka upp sig och ge felmeddelanden, men också att de hade tillverkat maskinen så komplicerat att man var tvungen att ringa in anställda på glassmaskinsföretaget för att lösa problemet varje gång maskinen hakade upp sig. Och det kostade multum att få dit dem personerna, så butikerna drog sig i det längsta för att göra det. Att använda de bättre och rimligare glassmaskinerna som andra snabbmatskedjor gjorde var inte tillåtet eftersom McDonalds centralt av någon outgrundlig anledning hade ett sådant kontrakt med just det här värdelösa företaget och vägrade att byta trots alla problem.
 

Liknande trådar

Mat Jag har ett fysiskt ansträngande sommarjobb. Utomhus. Det är 1000 grader varmt och vindstilla där jag jobbar. Fullt påklädd i svart för...
Svar
12
· Visningar
1 318
Senast: Sassy
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
611
Senast: cambodia
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 456
Kropp & Själ Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ? De har fungerat...
Svar
10
· Visningar
1 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp