McDonalds frukost, glass?

Jag kanske borde börja äta på restauranger då:idea:
Nej det känns ofta väldigt dyrt att äta på snabbmatsställen numera även om man förstår varför det blir dyrare så väljer man gärna när det är kampanjer eller med kuponger.
Jo, jag förstår varför det blir dyrare men inte hur det kan ligga så nära restauranger i pris.

Tänkte köpa vegansk lyxshake för har tänkt det jättelänge, men ser inte ut att finnas på Max här? Har inte alla Max det? :confused:
 
Vad konstigt, alla ställen här verkar ha växtbaserad? Ser nu att bara Päron är markerad som vegan nu, resten "kan innehålla mjölk" men det är ju en säsongssmak så bör finnas:cautious:
 
Vad konstigt, alla ställen här verkar ha växtbaserad? Ser nu att bara Päron är markerad som vegan nu, resten "kan innehålla mjölk" men det är ju en säsongssmak så bör finnas:cautious:
Kollar jag menyn utan att välja nån särskild Max finns lyxshake som både vegan och icke vegansk, och vegansk dreamshake. Men Max i min by har ingen dreamshake alls, och bara icke veganska lyxshake. Om det inte kan vara så att det finns men inte står med när man beställer online?
 
Den här tråden får mig sugen på mat jag aldrig är sugen på. Kollade därför menyn på Max och herregud, priserna :eek: inser hur längesen det var jag åt på ett sånt ställe. Kan lägga till 20:- och äta på lokal restaurang. Hur kan Max vara så dyrt jämfört med lokala restauranger?!
Jo tack, prisökningen är jag bekant med.
Köpte en dubbel QP cheese meny med stor pommes utan gurka och extra lök för 105 kr.
Men de va lika dyrt innan inflationen, vi va på McD förra året och det var samma pris. Så inte direkt gratis att käka där längre som man kommer ihåg.
 
Jo tack, prisökningen är jag bekant med.
Köpte en dubbel QP cheese meny med stor pommes utan gurka och extra lök för 105 kr.
Men de va lika dyrt innan inflationen, vi va på McD förra året och det var samma pris. Så inte direkt gratis att käka där längre som man kommer ihåg.
Vad hade dom för priser under tidigt 90 tal, kommer du ihåg?
 
Jo tack, prisökningen är jag bekant med.
Köpte en dubbel QP cheese meny med stor pommes utan gurka och extra lök för 105 kr.
Men de va lika dyrt innan inflationen, vi va på McD förra året och det var samma pris. Så inte direkt gratis att käka där längre som man kommer ihåg.
Jag kollade på "crispy no chicken sallad bowl" (namnet :arghh:). 97:- lägger man till typ 20:- får man en bowl på lokal restaurang. Antingen är restaurangen orimligt billig eller så är Max orimligt dyrt, de bör ju kunna pressa priserna på ett annat sätt.
 
Jag kollade på "crispy no chicken sallad bowl" (namnet :arghh:). 97:- lägger man till typ 20:- får man en bowl på lokal restaurang. Antingen är restaurangen orimligt billig eller så är Max orimligt dyrt, de bör ju kunna pressa priserna på ett annat sätt.
Ingen aning va som hänt, något är det säkert. Har inte ätit på max på flera år. Slutade gilla deras mat så bojkottar dom. 🙈😅
 
90-talet någon gång, senare hälften skulle jag säga. Men nu blev jag osäker, kanske bara gällde burgaren ändå? Hjälp, någon som kommer igår? 😅
Jag vet att det känns hemskt att tänka på men vill ändå påpeka att nittiotalet faktiskt var för 30 år sen (fast det är sjuttiotalet som ska vara för 30 år sen). Bara för att ge lite kontext till prisutvecklingen 😆

Tror det hade burgare för en tia i alla fall, någon gång på tidigt 2000-tal.
 
90-talet någon gång, senare hälften skulle jag säga. Men nu blev jag osäker, kanske bara gällde burgaren ändå? Hjälp, någon som kommer igår? 😅
Kan nog vara menyn.. jag minns att de hade cheeseburgare för 10kr för ca 15 år sen (minns pga var fattig student) och jag vill minnas att man i det en period även kunde köpa bigmac billigt, för typ 25kr.
 
Kollar jag menyn utan att välja nån särskild Max finns lyxshake som både vegan och icke vegansk, och vegansk dreamshake. Men Max i min by har ingen dreamshake alls, och bara icke veganska lyxshake. Om det inte kan vara så att det finns men inte står med när man beställer online?
Verkligen konstigt! Verkar som att alla ska ha enligt Max iaf:jawdrop:
 
Igår kväll var jag sent ute och stressad så åkte förbi McD då jag behövde proviant till jobbet. Blev en sallad som jag sen kunde äta lite senare, förvånansvärt bra och mättande. Helt klart mer prisvärd än de färdigpackade i affären som brukar bestå av överkokt pasta och nåt ynkligt salladsblad och kostar också ungefär lika mkt.
 

Liknande trådar

Mat Jag har ett fysiskt ansträngande sommarjobb. Utomhus. Det är 1000 grader varmt och vindstilla där jag jobbar. Fullt påklädd i svart för...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Sassy
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
596
Senast: cambodia
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Kropp & Själ Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ? De har fungerat...
Svar
10
· Visningar
1 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp