Medel mot knott osv. Beckolja?

lillan222

Trådstartare
Hej, nu börjar ju tyvärr knott och liknande komma fram och letar nu efter något bra medel som kan underlätta för hästen så han slipper alla irriterande insekter.
Kom då förbi beckolja. Är det något som är bra? Vissa pratar om att de späder ut det med olja medans det står på en försäljares sida att det ska blandas ut med vatten.
Vad är egentligen bäst? Finns det olika typer av beckolja och är det egentligen ett bra medel?

Finns det något annat bra medel eller något bra medel som man kan göra hemma?

Tack🥰
 
Hej, nu börjar ju tyvärr knott och liknande komma fram och letar nu efter något bra medel som kan underlätta för hästen så han slipper alla irriterande insekter.
Kom då förbi beckolja. Är det något som är bra? Vissa pratar om att de späder ut det med olja medans det står på en försäljares sida att det ska blandas ut med vatten.
Vad är egentligen bäst? Finns det olika typer av beckolja och är det egentligen ett bra medel?

Finns det något annat bra medel eller något bra medel som man kan göra hemma?

Tack🥰
Använder själv ett myggmedel som heter Prob Deo från Ekholm, finns två varianter, en med citrongräs och eukalyptus (som jag använder) och en med tjära och citrongräs. Båda har samma precis samma syfte men har bara lite olika lukter. Tycker själv att detta medel håller borta mygg, flugor mm, och är dessutom helt gift- och karensfritt så ett tips från mig! :D

Här har du länkar till sprayerna!
https://www.ekholmnordic.se/produkt/prob-deo-eukalyptus-och-citrongraes/
https://www.ekholmnordic.se/produkt/prob-sommardeo-spray-750-ml/
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 815
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp