mediaspelare?

TeamLundVer

Trådstartare
jaha då är det dags att hitta ngt annat sätt att se på tv och film än att tränga ihop sig framför datorn. Tv :n ska packas upp och kopplas ihop på något kul sätt så att den fungerar som vi önskar.

Vi tittar inte på vanliga tv kanaler utan enbart på netflix, youtube och egna filmer. Om jag har förstått det rätt så är det då en mediaspelare som vi bör införskaffa :)

Kraven på denna är att den fungerar med Apple produkter och Android produkter, den ska kunna spela upp filmer från en NAS samt man ska kunna se på netflix och youtube. Går det att använda Spotify på den så är det ett stort plus :)

Vilken mediaspelare bör vi införskaffa och varför? Positivt och negativt?

Har kollat runt på nätet men blir bara mer och mer snurrig.

Jag kan inte komma på någon smidig mediaspelare som uppfyller ALLA dina krav. Vi har ett par olika här hemma.
2st Chromecast - Jäkligt smidigt främst för Netflix och fungerar ypperligt som trådlös HDMI om man vill streama från datorn förutsatt att man har Google Chrome som webbläsare.
WD Tv - Även den funkar fint med Netflix. Vi använder den dock främst för att streama från NASen till sovrummet.
Raspberry Pi - Från grund och botten ett litet kretskort som man får bygga vidare på med mer hårdvara i form av minne, nätverk, HUB osv. Kräver också att man klarar av att installera ett operativsystem. Detta är den mediaspelare som används mest hos oss och då främst för att streama filer från NASen. Funkar bra att styra med både IOS och Android via en särskild "remote-app".

Vill man ha något lättanvänt som fungerar med IOS så är man tyvärr fortfarande ganska begränsad till Apple TV

Nu är jag inte så himla insatt i hur det fungerar men jag vet att vi har en Minix som är kopplad till vår TV. En slags anrdoid TV box. Där kan vi streama serier och ha i princip alla appar som man kan ha i en mobil. Den är kopplad till vårt trådlösa nätverk och kan på något vis komma åt en extern hårddisk.

Till den har vi köpt ett trådlöst tangentbord så att det är enkelt att styra och skriva.

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
747
Senast: Mia_R
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
862
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 774
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 667
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka