Medical card???

B

**BORTTAGEN**

Eller var det heter...
Det måsstes ha på debutant oxå va???
ska man typ bara ringa till nån läkamottagnoing å säga att man vill ha ett sånt eller hur gör man???

/joiz
 
du måste ha de i all fälltävlan även hunting! du ringer å beställer det från ridsport förbundet!
 
ok...
men skulle inte de va nån grej hos läkan för att få??? *virrig*
 
Medical card bestaller du fran ridsportforbundet, pa det fyller du i vilken blodgrupp du hra, ev sjukdommar och mediciner samt vem som ar narmast anhorig och telefonnr till denne, du behover alltsa inte ga till nan lakare utan fyller i uppgifterna sjalv.
Ursakta den konstiga stavningen sitter vid ett amerikanskt tangentbord som saknar vara special bokstaver.
 
Till läkaren behöver du inte gå, men du måste däremot vara medveten om du har några sjukdomar, blodgrupp etc.

Dressyrmupp
 
Om man inte vet vad man har för blodgrupp då???

Tack så mcyke ialla fall

(Å ursäkta stavningen.. sitter vid en svensk tangentbord :angel: ) (och ursäkta min humor... :devil: *öhh*)
Tack förresten för ide´n. komjust på en kul anledning atill mina konstanta stavfel :p
 
Blodgrupp vet jag inte... :o

om de står i läkarnas papper att man till exempel har ätstörningar bryrs sej ridsportförbundet om de eller de kan man skita i va??
 
ditt medical card har du på armen. det är där om det händer något och du blir medvetslös, då kan ambulanspersonalen snabbt se om du har några allergier, sjukdomar eller om det är något annat de ska tänka på vid sin behandling av dig. det är därför viktigt att du fyller i allt du vet. informationen där läser ingen annan än du förrän du blir medvetslös alltså. så du ska inte hoppa över någon viktig information bara för att den är 'pinsam' - ingen får ju reda på den ändå, och den är där för att kunna rädda ditt liv om det skulle behövas...

ätstörningar eller andra psykiska störningar har inte med akutvård att göra och kan alltså lämnas utanför informationen på ditt medical card - så länge man inte medicinerar för det - då skall medicinen föras in i kortet.

det står ganska exakt i medical card vad det är du ska fylla i, får du väl hem det är det nog inte så mycket att tveka om. observera att du alltså inte behöver någon läkarkontakt alls för att få ett medical card. du fyller i det för din skull.

för övrigt vet nog dina föräldrar vad du har för blodgrupp om du inte vet det själv. eller skolsyster.
 
Sv: Medical card???

Ett medical card kan du köpa på välsorterade häst butiker.
man skriver i tex blodgrupp och person uppgifter...

för att om nått skulle hända under din ritt och att ambulans skulle behövas tillkallas måste dom fort ta reda på vem du är och vad som är lämpligt att ge det... tex om du behöver blod så dom kan ge dej rätt blodgrupp...

detta är inte alls svårt att fylla i ...
tror man kan beställa på ridsportförbundets hemsida oxå...

lycka till med dina fälttävlans drömmar
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 746
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp