Medicin-fråga

Armani__

Trådstartare
Min Armani har hosta och fick igår utskrivet Fabrol av veterinären. Detta ska ges i fodret 2 ggr/dag, han har haft detta preparat tidigare också så jag vet hur det fungerar.
Mitt bekymmer är nu att jag bor en bit från stallet och får såhär sommartid ingen hjälp av stallägarna. Dessutom pendlar jag 3 mil till skola med 2 klasskompisar, och tror inte att de är så pigga på att svänga inom stallet varje morgon för att ge Armani medicin.
Tänkte jag ska ringa och fråga min veterinär på måndag, men tänkte jag skulle fråga er här först, eftersom det nu är helg och jag inte får tag på henne:
Kan man ge detta preparat 1 gång om dagen (då dubbel dos) istället för enkel dos 2 ggr/dag?

Svårt för mig att ta mig ut till hästarna på morgonen, men får självklart lösa det om det inte går att ge dubbel dos på en gång, men det hade förenklat så himla mycket..

Tacksam för svar, såga mig inte ifall detta är en hel-tokig fråga :)
 
Sv: Medicin-fråga

min häst stod på den medicinen för ett tag sedan och man skulle dela upp dosen för att det alltid skulle vara i "systemet". jag drog ner på dosen efter ett tag men skulle ändå ge 2ggr/dag.
så vad jag har fått veta nej, tyvärr. hoppas att du kan lösa det på något sätt.
 
Sv: Medicin-fråga

min häst stod på den medicinen för ett tag sedan och man skulle dela upp dosen för att det alltid skulle vara i "systemet". jag drog ner på dosen efter ett tag men skulle ändå ge 2ggr/dag.
så vad jag har fått veta nej, tyvärr. hoppas att du kan lösa det på något sätt.

Okej, fanken också :(
Får ringa min vet. imorgon och se om hon, mot förmodan, går att få tag på..
Tack för ditt svar!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 260
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 498
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 131
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 887
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp