medicin och biverkningar

Sablar22

Trådstartare
Jag har precis bytt medicin, och läkaren påpekade att en del går upp i vikt utav den här medicinen.
Men är det ämnesomsättningen som påverkas eller är det annat?
Medicinen är Mirtazapin
 
Jag har en vän som är anorektiker. Hon fick den utskrivet av sin läkare (vi hade samma) för att hon skulle gå upp i vikt genom att bli mer hungrig/sugen på mat.
(Jag har också haft den två ggr i kortare perioder men för sömnen. Hände inget med min vikt.)

Det funkade dock inte i hennes fall.
 
Jag vet inte vad den påverkar, men jag har haft Mirtazapin och tyckte den var hemsk :(
Jag gick upp i vikt extremt mycket och fort, åt bara medicinen i lite över två månader och gick upp nästan två byxstorlekar :o
Även om jag hade ätit ett ordentligt mål mat tog det typ en halvtimme innan jag nästan spydde av hungerkänslor igen. Vidrigt!
Så även fast jag försökte tänka på vad jag åt så bara lagrade sig kilona.

Men med det sagt, det behöver säkert inte bli så för alla. Jag kanske är extra känslig mot just Mirtazapin.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 141
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 350
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
431
Kropp & Själ Gäller min mamma. En viktig medicin är restnoterad sen länge och hon får inget annat heller. Och det märks att medicinen behövs. Känns...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp