Medicin på resa?!

Bobbo

Trådstartare
Jag ska till Gran Canaria nu i november och har lite frågor ang. Läkemedel.
Jag undrar om och vilka intyg jag behöver och hur jag får tag i dem? (Receptbelagda läkemedel)
De mediciner jag har är:
Lyrica
Mini-pee
Cymbalta
Stilnoct (narkotika klassad)
Atarax
Lergigan

Måste jag ha alla "medicinlådor" med mig eller kan jag använda mig av en dosett för att endast behöva ta med mig det jag behöver under veckan?
Får jag ha medicinerna i handbagaget? Måste ju kunna ta dem om väskan skulle komma bort.

/bobbo
 
Du SKA ha dem i handbagaget! Förslagsvis i originalförpackning, annars åtminstone kvar i kartorna (alltså inte i dosett) I övrigt kanske det räcker med blankett från apoteket?
 
Jag ska till Gran Canaria nu i november och har lite frågor ang. Läkemedel.
Jag undrar om och vilka intyg jag behöver och hur jag får tag i dem? (Receptbelagda läkemedel)
De mediciner jag har är:
Lyrica
Mini-pee
Cymbalta
Stilnoct (narkotika klassad)
Atarax
Lergigan

Måste jag ha alla "medicinlådor" med mig eller kan jag använda mig av en dosett för att endast behöva ta med mig det jag behöver under veckan?
Får jag ha medicinerna i handbagaget? Måste ju kunna ta dem om väskan skulle komma bort.

/bobbo

Jag brukar se till att ha medicinerna i orginalförpackningar, då ser de vad det är och att det är utskrivet till mig. Dock har jag tidigare när jag rest till england och frankrike haft dem i dosett, det var ingen som brydde sig. Har dem alltid i handbagaget.
När det gäller narkotikaklassade så är det lite olika regler för olika länder, du hittar informationen på läkemedelsverkets hemsida.

När jag var till Turkiet ordnade jag ett intyg för mina narkotikaklassade mediciner från min läkare, det var dock aldrig någon som bad att få se det eller alls brydde sig om mina mediciner. Skönt att ha intyget hur som helst.
 

Liknande trådar

Äldre Jag ska flyga från Malmö till Stockholm på fredag och är inte en van flygare, så jag har inte riktigt koll på det här med handbagage...
Svar
12
· Visningar
5 338
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Jag ska flyga till London ett par dagar och jag äter Oxascand 5 mg och mirtazapin 15 mg. Hur ligger det till att ta med mediciner? Kan...
2
Svar
23
· Visningar
17 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp