Medicintrubbel + hjärnförlust....

Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Jag har testat mindfulness och var mest uttråkad hela tiden faktiskt :o

Någon psykolog kan inte råda bot på min tröghet och minnesproblem så det är ju bara medicin som gör mig mindre trög som är ett alternativ, om det nu finns en sådan epilepsimedicin att ta till förstås. Förhoppningsvis finns det och förhoppningsvis gör den mig inte till ett monster under de första veckorna, men gud vet hur det blir :eek:
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Jag menar att du kanske ska prata med läkaren om de olika varianterna och se vad hen tror :) Jag är ju ingen doktor så vill inte ge råd utan bara berätta vad apotekspersonalen sagt för det var inget jag visste... nått leverprov har jag heller inte gjort.... Men efter som jag klarat mig från biverkningar så vet jag inte om det är så nödvändigt?
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Vilken tur jag har ju! :love:

Vad tråkigt med dina kg! Jag var sjuk den veckan och åt knappt, två knäckemackor en dag, inget nån dag osv. Så fort jag äter lite mer så glir vikten där de är liksom. Förbannat trist. Det enda som funkar är att svälta sig, men det har ju sina nackdelar också.

hur mår din mage nu förresten? Kan du äta lite bättre?

Rinexin har jag förresten aldrig blivit arg av :D Som tur är för det har hjälpt mig mycket mot mina öronproblem. Får problem ibland men det brukar inte sitta i så länge. Kan vakna utan hörsel nästan på ett av öronen och med hjärnan i nån dimma, men så tar jag rinexin och dimman skingras och örat blir åter mitt! :D

Nja, idag har jag faktiskt ätit lite ris och en toscanabiff men det är den första riktiga mat jag har ätit på väldigt länge. Men det går framåt. Nu kan jag iallafall ha lite ost på mina rostmackor ;)

Jag gick på rinexin hela min barndom för precis som för dig försvann hörseln annars och jag har många gånger funderat på om det var därför jag beskrevs som så arg som barn. Nu räckte det med att ta några dagar så insåg jag hur arg jag blir så aldrig mer att jag tar dem.
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Man kan göra ruskigt roliga mindfulness-övningar faktiskt, bara man får in grunderna (observera, beskriv, delta, gör en sak i taget, döm inte. O.s.v. :))
De där när man bara ska sitta och "känna andningen" eller känna av stämningen/smaken/formen på något är pisstråkigt...jag somnar.
Men, man kan göra det skoj också!

På DBT:n har vi gjort en mängd olika MN-övningar, förvisso gruppövningar till stor del...men:

- kasta bollar kors och tvärs till varandra
- Kolla klipp med söta djur på youtube
- kastat "ljud" till varandra
- Mora Träsks Tigerjakten + klappa händerna (:D )

Och lite sådant.
Det har passat mig betydligt bättre än "känn nu hur din andning flyttas till..." :yuck:
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Man kan göra ruskigt roliga mindfulness-övningar faktiskt, bara man får in grunderna (observera, beskriv, delta, gör en sak i taget, döm inte. O.s.v. :))
De där när man bara ska sitta och "känna andningen" eller känna av stämningen/smaken/formen på något är pisstråkigt...jag somnar.
Men, man kan göra det skoj också!

På DBT:n har vi gjort en mängd olika MN-övningar, förvisso gruppövningar till stor del...men:

- kasta bollar kors och tvärs till varandra
- Kolla klipp med söta djur på youtube
- kastat "ljud" till varandra
- Mora Träsks Tigerjakten + klappa händerna (:D )

Och lite sådant.
Det har passat mig betydligt bättre än "känn nu hur din andning flyttas till..." :yuck:

Jag förstår inte riktigt hur sådana övningar (jag har barn och har fått och får uppleva sådana övningar rätt ofta ju) ska hjälpa mig i min epilepsi?
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Nja, idag har jag faktiskt ätit lite ris och en toscanabiff men det är den första riktiga mat jag har ätit på väldigt länge. Men det går framåt. Nu kan jag iallafall ha lite ost på mina rostmackor ;)

Jag gick på rinexin hela min barndom för precis som för dig försvann hörseln annars och jag har många gånger funderat på om det var därför jag beskrevs som så arg som barn. Nu räckte det med att ta några dagar så insåg jag hur arg jag blir så aldrig mer att jag tar dem.

Åh vad bra att du ändå fått åt dig lite middag i dag! :bow::bump:

De här öronen som spökar för oss... vad tar du istället för rinexin? Jag skulle inte kunna vara utan! Har varit i två veckor nu för jag har inte orkat åka till apoteket, men ja har börjat känna av det när jag vaknar igen så jag vet vad jag ska göra nästa vecka :P

Har svårt för att se dig som arg! :D
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Nehej ok.
Jag orkar inte förklara.
Men för mig hjälper det genom att jag blir piggare, hittar signaler i kroppen (spänningar och sådant som påverkar både negativt och positivt) kan slappna av bättre och öka koncentrationen.

Allt det är positivt för att motverka/påverka epilepsi-måendet.
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Nehej ok.
Jag orkar inte förklara.
Men för mig hjälper det genom att jag blir piggare, hittar signaler i kroppen (spänningar och sådant som påverkar både negativt och positivt) kan slappna av bättre och öka koncentrationen.

Allt det är positivt för att motverka/påverka epilepsi-måendet.

Det är bra att det hjälper dig! Men eftersom det redan finns i mitt liv i och med att jag har barn så känns det inte som något nytt som skulle påverka min epilepsi.:)
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Sitter med världens illamående just nu, det kommer och går, men värst är det en stund efter jag tagit min medicin.

Anna, hur lindrade du det????

Jag skulle kanske inte ha tagit hela dosen så snabbt utan trappat upp?

Att jag aldrig lär mig!!!
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Åh vad bra att du ändå fått åt dig lite middag i dag! :bow::bump:

De här öronen som spökar för oss... vad tar du istället för rinexin? Jag skulle inte kunna vara utan! Har varit i två veckor nu för jag har inte orkat åka till apoteket, men ja har börjat känna av det när jag vaknar igen så jag vet vad jag ska göra nästa vecka :P

Har svårt för att se dig som arg! :D

Ja nu verkar det som om jag kan börja äta igen även om jag givetvis får tänka mig för vad jag äter.

Idag har jag inte så ont av att trumhinnorna dras inåt längre tack och lov utan det räcker att ta till vanlig nässpray när det behövs och Rhinocort turbohaler dagligen så brukar det vara ganska lugnt.

Haha, det är ett fåtal som har sett mig arg och övriga brukar ha svårt att inse att jag faktiskt kan bli arg men när jag blir arg så blir jag det på riktigt. Det jobbiga med rinexin var den där pyrande känslan. Det fanns ju ingen anledning till att vara arg men jag var det ändå... Det var verkligen inte likt mig.
 
Sv: Medicintrubbel + hjärnförlust....

Jag fick önskan att skriva i den här tråden för något klokt kunde komma fram.
Jag fick till hjärnan för att konsultera den men hittade bara en lapp där det stod att den tagit semester på obestämd framtid :(
Om någon hittar den så var vänlig att skicka tillbaka den igen.
Känns igen på att den krampar av vissa mediciner (grand mal), verkar mest förvirrad, har urdålig arbetsminne och har ingen som helst uppfattning om vad för dag det är och där är stora bomullstussar inne i den.
Om ni hittar en bättre hjärna tar jag hellre emot den så får min flytta annanstans.
Sorry Enya.
Har just nu inga mer råd än det jag gett tidigare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp