Bukefalos 28 år!

ufot

Trådstartare
Med risk för att bli fullständigt utskrattad….
Jag har länge lekt med tanken att gå till ett medium eller bli spådd.
”Problemet” är att jag egentligen inte tror på det…

Är det någon här som har provat?
”Fungerar” det fast man inte tror på det?

Nu är det inget dyrt medium jag har i åtanke. Jag kan ”förlora” de pengarna. Att bli lurad räknar jag med att bli … men kanske, kanske man kan få lite vägledning … eller inte…

Jag har insett att jag behöver någon förändring i livet och vet inte riktigt vad…
 
Nu kan jag inte säga hur du ska göra eller spendera pengar.
Men jag kan säga att alla Medium och spågummor jag har hört eller hört tals om avvänder tekniker som är applicerbart på det flesta som kommer förbi.
tekniker som
-cold reading de säger en massa saker som passar in på det flesta och räknar med att du fastnar i tanken som passar på dig.
-Hot reading de har helt enklet tagit reda på saker om dig.
-spår i framtiden om det inte passar på dig.
de använder andra tekniker med
 
Gör det, testa!

Jag har verkligen inte trott på ovetenskapliga och flummiga grejer innan. Men i år har jag öppnat upp mig, inte för medium, men för hästkommunikation. Det är det bästa jag gjort i år och det har gett mig en massa. Jag vet fortfarande inte om jag tror på det, men det har gjort att saker blivit lättare.
 
Med risk för att bli fullständigt utskrattad….
Jag har länge lekt med tanken att gå till ett medium eller bli spådd.
”Problemet” är att jag egentligen inte tror på det…

Är det någon här som har provat?
”Fungerar” det fast man inte tror på det?

Nu är det inget dyrt medium jag har i åtanke. Jag kan ”förlora” de pengarna. Att bli lurad räknar jag med att bli … men kanske, kanske man kan få lite vägledning … eller inte…

Jag har insett att jag behöver någon förändring i livet och vet inte riktigt vad…
Jag tror att du ska vara Väldigt försiktig om du känner dig sårbar eller påverkbar på något vis. De här människorna har i min erfarenhet ingen magisk förmåga, de har oftast inte heller någon utbildning i psykolgi eller psykiatri även om många av dem är goda "människokännare" så till vida att de kan läsa av vad andra människor vill eller behöver höra.
Vill du prova så kör på, jag har själv gjort ett djurprat för skojs skull (och blev ännu mindre övertygad)... men jag kände mig absolut inte sårbar vid det tillfället och tror det är en dålig idé att söka den sortens hjälp om en velar och funderar runt allvarliga saker. :)
 
Gör det, testa!

Jag har verkligen inte trott på ovetenskapliga och flummiga grejer innan. Men i år har jag öppnat upp mig, inte för medium, men för hästkommunikation. Det är det bästa jag gjort i år och det har gett mig en massa. Jag vet fortfarande inte om jag tror på det, men det har gjort att saker blivit lättare.
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.
 
Jag tror att du ska vara Väldigt försiktig om du känner dig sårbar eller påverkbar på något vis. De här människorna har i min erfarenhet ingen magisk förmåga, de har oftast inte heller någon utbildning i psykolgi eller psykiatri även om många av dem är goda "människokännare" så till vida att de kan läsa av vad andra människor vill eller behöver höra.
Vill du prova så kör på, jag har själv gjort ett djurprat för skojs skull (och blev ännu mindre övertygad)... men jag kände mig absolut inte sårbar vid det tillfället och tror det är en dålig idé att söka den sortens hjälp om en velar och funderar runt allvarliga saker. :)
Sårbar vet jag inte riktigt.
Jag är en oerhört skeptisk människa som i princip aldrig lyssnat på någon.
Har alltid gått min egen väg och aldrig fallit för grupptrycket.

Men självklart har du rätt i sak och något jag verkligen måste ha i åtanke.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har nästan bara bra erfarenheter av hästpratare. Inte för att jag någonsin anlitat någon själv, men jag har många vänner och bekanta som gör. Det är mycket rolig info som faktiskt är väldigt användbar som kommit fram. Och som stämt.

Vad gäller mänskliga medium så är jag mer öppen för det. Jag tror att vissa människor har en förmåga som jag själv inte besitter för många gånger säger de saker som de faktiskt inte har en aning om, eller kunnat kolla upp. Sen är alla såklart inte bra, men går man på rekommendation och sållar lite så hittar man bra folk som kan. Som med allting annat.
 
Har inte varit själv men har en nära vän som har varit flera gånger och mycket av vad hon fick höra har stämt in på henne. Handlade alltså om att spå i framtiden, saker som inte går att veta om i förväg och inga direkt vaga saker.
 
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.
Jag kände min djurkomminikatör innan hon utbildade sig till det. Men hon är klok och våra samtal har gett mig en bättre förståelse av min häst. Det här varit mycket värt nu när han är konvalecent. Vi har kommit närmare varandra än vi kunnat komma utan hjälp av henne.
 
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.

Djurkommunikatör finns det många charlataner och några få som prickar skrämmande rätt.

Välj en med bra recensioner och som många använt.

Jag ställde upp gratis för en nybörjare en gång, resultatet var inget jag hade betalat för.

Och så har jag en gång använt en av de bästa "hästhäxorna" vi har (haft, tar inte kunder just nu), och det var värt att betala för. Tankeställare. Utvecklande. Fascinerande.
 
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.
Jag har använt mig av två "hästpratare" innan internet var en grej. Båda två lyckades pinpointa saker som var rätt specifika, men jag tänker att de är duktiga på att läsa både djur och människa och kan se vilka gissningar de ska utveckla. Andra saker de sade var ju total rappakalja och sådant jag aldrig någonsin skulle kunna veta eller kolla upp. Jag har varit, är och förblir mycket skeptisk, men vill en prova är det ju fritt fram. Det finns även träningsmetoder jag är skeptisk till som funkar för andra i alla fall liksom. :)
Jag tror det är mindre risk att "råka illa ut" om en anlitar en djurpratare än om en ber om råd för sin egen framtid.
 
Jag har använt mig av två "hästpratare" innan internet var en grej. Båda två lyckades pinpointa saker som var rätt specifika, men jag tänker att de är duktiga på att läsa både djur och människa och kan se vilka gissningar de ska utveckla. Andra saker de sade var ju total rappakalja och sådant jag aldrig någonsin skulle kunna veta eller kolla upp. Jag har varit, är och förblir mycket skeptisk, men vill en prova är det ju fritt fram. Det finns även träningsmetoder jag är skeptisk till som funkar för andra i alla fall liksom. :)
Jag tror det är mindre risk att "råka illa ut" om en anlitar en djurpratare än om en ber om råd för sin egen framtid.
Citerar mig själv bara för att lägga till att en naturligtvis inte bör ta veterinära råd från en djukommunikatör, det kan ta en ände med förskräckelse. Det vet jag människor som har gjort, och jag fick själv höra att min häst led av huvudvärk.
 
Jag har anlitat en djurkommunikatör en gång. Vissa grejer var på pricken, andra var tolkning men över lag var det en rolig upplevelse.
Nu var det så att hon var seriös och hade hållit på med det länge.
 
Jag provade anlita en hästpratare en gång på skoj. Hen skulle iaf till vårt stall och det var billigt. Så jag körde på just därför. Hen berättade en del udda saker som bara jag och min häst visste om.

När jag jobbade på Solvalla hade någon hästägare tagit dit hästpratare. Denne ställde sig mellan hästen och fodervagnen under fodring och sa att "Nu har vi fått kontakt. Han tittar på mig." Ägarna som inte alls kunde häst trodde det. Det som sades var bara random blaj. Det var något som kunde funka att säga om de flesta hästar. Speciellt om man, som djurprataren gjorde, har frågat de som tränar hästen om hur den är att köra och lite annat.

Jag har haft flera kunder och vänner som haft djurpratare ute. Speciellt en specifik kvinna har fått fram saker, alltså väldigt detaljerade och udda, som hon liksom bara inte ska kunna veta. Helt omöjligt liksom!
Och även pinpointat skador/sjukdomar hos hästar som veterinären gått bet på. När man så småningom efter många, många månaders utredningar veterinärt hittat problemen stämmer det med vad hen sagt. Även en gång efter att bara fått en bild på en häst och gjort någon distans-grej.
Hon har inte velat ha någon information alls om hästen och då hon kommer ut så vill hon sitta själv med hästen i stallet och vill bara hälsa på ägaren och inget mer innan hon kör.
Sambon möter många kunder i DK som har en annan kvinna som också pinpointar saker väldigt precist och hjälper ekipaget att få en finare kontakt som är mer tvåvägars liksom, med mer förståelse för hästen.

Att göra det på skoj eller göra det på frisk häst/häst som veterinär/tränare är inkopplad på kan ju bara som värst göra att man loosar pengar. Mer skada än så gör det ju inte.
Men jag hade om jag skulle göra det valt någon som är erkänd inom sin grej och gjort det ett tag.
 
Behövde du ge hästen en massa örter hästprataren hade i bilen med? :P
Nej, hen var tack och lov vettigare än så. :D Sedan vill jag inte göra narr av den som tror eller vill tro, men jag tror att man verkligen bör vara hälsosamt skeptisk och inte basera några viktiga beslut på vare sig andliga medium eller hästpratare eller vad det än månde vara. Vi vill våra djur alldeles för väl.
 
Nej, hen var tack och lov vettigare än så. :D Sedan vill jag inte göra narr av den som tror eller vill tro, men jag tror att man verkligen bör vara hälsosamt skeptisk och inte basera några viktiga beslut på vare sig andliga medium elelr hästpratare eller vad det än månde vara. Vi vill våra djur alldeles för väl.
Tur det 😁 jag har läst så många spännande lösningar med örter där man ska hänga fast örter i manen som "reserv", som en del av behandlingen, samtidigt som man ger dem i fodret så jag tror inget förvånar mig längre. Jag tycker att det är jättespännande med de där hästpratarna. Många verkar ju ha fått intressant information.
 
Jag provade anlita en hästpratare en gång på skoj. Hen skulle iaf till vårt stall och det var billigt. Så jag körde på just därför. Hen berättade en del udda saker som bara jag och min häst visste om.

När jag jobbade på Solvalla hade någon hästägare tagit dit hästpratare. Denne ställde sig mellan hästen och fodervagnen under fodring och sa att "Nu har vi fått kontakt. Han tittar på mig." Ägarna som inte alls kunde häst trodde det. Det som sades var bara random blaj. Det var något som kunde funka att säga om de flesta hästar. Speciellt om man, som djurprataren gjorde, har frågat de som tränar hästen om hur den är att köra och lite annat.

Jag har haft flera kunder och vänner som haft djurpratare ute. Speciellt en specifik kvinna har fått fram saker, alltså väldigt detaljerade och udda, som hon liksom bara inte ska kunna veta. Helt omöjligt liksom!
Och även pinpointat skador/sjukdomar hos hästar som veterinären gått bet på. När man så småningom efter många, många månaders utredningar veterinärt hittat problemen stämmer det med vad hen sagt. Även en gång efter att bara fått en bild på en häst och gjort någon distans-grej.
Hon har inte velat ha någon information alls om hästen och då hon kommer ut så vill hon sitta själv med hästen i stallet och vill bara hälsa på ägaren och inget mer innan hon kör.
Sambon möter många kunder i DK som har en annan kvinna som också pinpointar saker väldigt precist och hjälper ekipaget att få en finare kontakt som är mer tvåvägars liksom, med mer förståelse för hästen.

Att göra det på skoj eller göra det på frisk häst/häst som veterinär/tränare är inkopplad på kan ju bara som värst göra att man loosar pengar. Mer skada än så gör det ju inte.
Men jag hade om jag skulle göra det valt någon som är erkänd inom sin grej och gjort det ett tag.
Det fetade - det finns ju många "kändismedium" som verkligen bara lever på att vara välanvända och som så småningom blivit dementerade. Att någon hållit på länge kan ju helt enkelt betyda att en har en trogen kundkrets (ofta människor som känner varandra) och att en känner de människorna/deras behov hyfsat väl.

Jag tror nästan att jag hade valt en hyfsat okänd variant istället om jag bara ville prova på, faktiskt. :) Funkar det så funkar det ju, och är det bluff så är det bluff. Jag tror det blir mycket "Dr Phil" av det hela när någon gör ett namn för sig.
 
Citerar mig själv bara för att lägga till att en naturligtvis inte bör ta veterinära råd från en djukommunikatör, det kan ta en ände med förskräckelse. Det vet jag människor som har gjort, och jag fick själv höra att min häst led av huvudvärk.
Har en vän som anlitade djurkommunikatör till alla sina djur en gång, för skojs skull, och fick höra att ena hunden hade ont i magen, ganska specifikt var dessutom och att de borde ta hunden till vet. Visade sig vara ett problem just där men ett väldigt tidigt ett. Ungefär där tycker jag man ska dra gränsen för deras veterinära råd.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 231
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp