Bukefalos 28 år!

Medlem SKK?

XiwT

Trådstartare
För några år sedan skaffade jag kennel namn, men av olika anledningar har det aldrig blivit att jag avlat och planerna på det ligger långt fram.

Men, en tanke som slog mig nu när räkningen för medlemskap från SKK dök upp i brevlådan är: måste man vara medlem i SKK för att man har registrerad kennel som inte är och aldrig varit i bruk?
Jag ställer inte ut, tävlar inte eller något. Utan har enbart hunden för sällskap.

Någon som vet?
 
För några år sedan skaffade jag kennel namn, men av olika anledningar har det aldrig blivit att jag avlat och planerna på det ligger långt fram.

Men, en tanke som slog mig nu när räkningen för medlemskap från SKK dök upp i brevlådan är: måste man vara medlem i SKK för att man har registrerad kennel som inte är och aldrig varit i bruk?
Jag ställer inte ut, tävlar inte eller något. Utan har enbart hunden för sällskap.

Någon som vet?
Nope, det behöver du inte.
 
Nope, det behöver du inte.

Åh, kanon. Kände inte för att lägga ut de pengarna till SKK nu när man enbart har sällskapshund.
Varför har jag betalt de de andra åren jaja, nu vet jag.
Tack så hemskt mycket för informationen.

(Men mitt kennelnamn påverkas inte av detta väl?)
 
Åh, kanon. Kände inte för att lägga ut de pengarna till SKK nu när man enbart har sällskapshund.
Varför har jag betalt de de andra åren jaja, nu vet jag.
Tack så hemskt mycket för informationen.

(Men mitt kennelnamn påverkas inte av detta väl?)
Kennelnamnet bör knappast påverkas, då du faktiskt har betalat för det. Dock går det åt spillo om det inte används på typ 25 år ;)
 
Dock finns mycket annat info som kan vara bra att få veta om du nu skulle vilja fundera på att börja med avel i framtiden - så medlemskap är inte av ondo :)
 
Dock finns mycket annat info som kan vara bra att få veta om du nu skulle vilja fundera på att börja med avel i framtiden - så medlemskap är inte av ondo :)
Nä, jag vet att de kan vara bra att vara medlem, men planerna på avel finns inte nu. Har inte ens en vettig hund till det och planer på att skaffa en hund till finns inte......
 
Du behöver inte vara medlem i själva SKK ens om du föder upp - men du måste i så fall på något sätt vara med i organisationen, till exempel genom en specialklubb.
Dock kan jag hålla med @russinbulle att det är bra att vara med i SKK om man är aktiv uppfödare, för att bland annat hålla sig a jour med bestämmelser med mera.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 773
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 372
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 805
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp