Medlemskap SBK

Malibu_Stacy

Trådstartare
Måste man vara medlem i SBK för att tävla lydnad eller räcker det med SKK och/eller rasklubben?
Jag har just för tillfället inget aktivt medlemsskap någon brukshundklubb då jag flyttat men är medlem i lokala kennelklubben (SKK) samt rasklubben. Tycker det står lite otydligt på SBKs hemsida och tidigare när jag tävlat har jag alltid varit medlem på lokala brukshundklubben så aldrig behövt fundera över detta tidigare.
 
Måste man vara medlem i SBK för att tävla lydnad eller räcker det med SKK och/eller rasklubben?
Jag har just för tillfället inget aktivt medlemsskap någon brukshundklubb då jag flyttat men är medlem i lokala kennelklubben (SKK) samt rasklubben. Tycker det står lite otydligt på SBKs hemsida och tidigare när jag tävlat har jag alltid varit medlem på lokala brukshundklubben så aldrig behövt fundera över detta tidigare.
Det beror nog lite på vad det är för rasklubb? Jag har aldrig varit med i SBK men har tävlat en del, och då varit med i Svenska Vinthundsklubben. Har för mig att det fungerade bra, men att det var lite strul när jag bara var med i Svenska Salukiringen (som blir lite som en underklubb till SvVK).
 
Det beror nog lite på vad det är för rasklubb? Jag har aldrig varit med i SBK men har tävlat en del, och då varit med i Svenska Vinthundsklubben. Har för mig att det fungerade bra, men att det var lite strul när jag bara var med i Svenska Salukiringen (som blir lite som en underklubb till SvVK).
Skulle kunna vara samma för mig då, medlem i dvärgschnauzerringen som är en underklubben till Svenska Schnauzer-pinscher klubben. Men är ju medlem i SKK också via lokala kennelklubben i Stockholm :idea:
 
Måste man vara medlem i SBK för att tävla lydnad eller räcker det med SKK och/eller rasklubben?
Jag har just för tillfället inget aktivt medlemsskap någon brukshundklubb då jag flyttat men är medlem i lokala kennelklubben (SKK) samt rasklubben. Tycker det står lite otydligt på SBKs hemsida och tidigare när jag tävlat har jag alltid varit medlem på lokala brukshundklubben så aldrig behövt fundera över detta tidigare.
" 4.2 Medlemskap Föraren ska vara medlem i klubb inom SKK-organisationen eller erkänd utländsk kennelklubb.
Förare bosatt i Sverige, får under en och samma tävlingssäsong (= kalenderår) representera endast en klubb i SBK. Undantag gäller dock för förare, vars medlemskap upphör under säsongen. Vid förnyelse av detta kan byte av klubb ske. "

Står det i reglerna, så du behöver inte vara medlem i SBK.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag är nu medlem i rasklubben och i den lokala brukshundsklubben, men insåg precis att den lokala brukshundsklubben inte anordnar några...
Svar
17
· Visningar
1 391
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 161
Senast: dobbis
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 987
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp