Medryttar kostnad.

H

Hannzo

Är bara intresserad av hur mycket folk tar betalt för att ha en medryttare på sin häst/ponny.
Eller om dom INTE tar betalt.
Är intresserad från folk som både är medryttare OCH har medryttare.
 
Betalar 600:-/mån.
Då får jag rida 4ggr/vecka.
Mer om jag hinner. :D

Får göra det mesta med hästen :love:, dock inte flytta
honom till annat stall.
Jag tränar dressyr i paddock, hoppar :bump:, rider i skogen
och "busrider" :devil: på vår stora äng.
Tävla får jag göra på KM. I övrigt är jag inte intresserad
av att tävla.

Jag rider i Sthlms-området.
 
Jag var medryttare på den häst som jag idag är ägare på. Jag red 3-4 ggr/vecka och betalade 600:-/månad(bor i sthlm).Hade helt fria händer gällande ridningen. Sen fick jag rida andra dagar också om jag ville, kunde rida varje dag i stort sett utan att hon tog mer betalt! Världens goaste totta - och idag är hon MIN :love: :love:
 
Inget! Min medryttare och hästen kommer inte så bra överens så hon skulle nog inte betala ett öre för att ha hene som medryttarhäst. :D Och så vill jag inte att hon åker iväg och tränar/tävlar henne heller utan bara rider i skogen. Hon hjälper ju till med mockning och fodring också!
Hon har henne bara en gång i veckan, resten vill jag ha henne! :) Det är inte så vanligt häromkring att man tar betalt av sin medryttare, det finns så gott om gratishästar ändå, själv skulle jag aldrig betala för att rida en häst 1-2ggr/veckan.
 
OM jag skulle få för mig att skaffa en medryttare så skulle jag inte ta betalt, enda anledningen att jag skulle ha det är för att det skulle vara en avlastning för mig någon/några dagar i veckan.
 
När jag hade en medryttare till min häst tog jag 400 kr / månad två dagar i veckan
 
Min medryttare betalar 650 kr/mån (D-Ponny) och får göra "allt" utom att hoppa.Vi har ridhus på gården.
Hon rider 2-3 dgr i veckan,ibland mera beroende på tidsbristen när vi är ute på tävlingar med hbl:et.
Vill hon inte,så behöver hon inte mocka eller göra i ordning mat(gör jag isåfall),endast ta hand om hästen.
 
Re: Medryttar kostnad. *DELETED*

Inlägg raderat av Lobelia

Jag hade skrivit ett helt seriöst inlägg om min medryttare men det är nu raderat.

Min medryttare betalar inget och hon får tävla och träna. Ridhus på gården. Storstockholm.
 
Om jag bara kunde hitta en medryttare så skulle denne få rida smat ha hand om mina ponnyer helt utan kostnad!

Men det verkar vara svårt att hitta någon!
 
Jag tar inget betalt av min medryttare!
Jag är tacksam för hjälpen jag får! :bump:
 
Nästa höst då min häst ska ridas igång igen efter dräktigheten kommer det förmodligen att bli aktuellt med en medryttare om jag ska hinna med. Hoppas på att hitta nån då. :) Ett par dgr i veckan o önskan är väl att denne skulle betala iaf halva stallhyran = 350.-, minst iaf.
 
Jag tar inte betalt av min medryttare, som rider en gång i veckan och i princip får bestämma själv om hon rider dressyr på banan eller en skogstur. Hon rider och mockar 1-2 ggr i veckan, men vill själv gärna bidra med något för att hon får rida och betalar därför ibland när något extra behöver köpas till hästen, typ avmaskningsmedel och någon enstaka skoning nu och då.
 
beror på vad man har tillgång till...
när jag var medryttare fick jag betala 500 kr i månaden, hade tillgång till paddock, och ett inte så bra stall och att jag fick hjälpa till med insläpp/utsläpp..
sen min kompis som hade häst tog 1000kr i månaden för 2 dagar i veckan, medryttaren hade tillgång till ridhus, padock, tränare, fint stall, inte kollektivt stall, en ganska så stor anläggning...
båda var i sthlms området
 
Min häst, fjording, kostade/månad (2001):
Uppstallning: 600kr inkl spån och en del foder
Skoning: ca 200kr (om man slår ut det hela för ett år, han va barfota några månader varje vinter)
Foder: 50 kr (det mesta ingick i hyran, köpte havre från granngård)
Övrigt: x kr

Min medryttare hade 3 fasta dagar/vecka och betalde 2-300 kr/månad för det. Då hade hon hästen som sin egen dom dagarna, dvs mockade, red/körde; allt.
På sommaren när det va bete (gratis) betalade hon 500 kr för 3 månader = del i skoning och lite foder (mineraler mm)


Ska väl tillägga att detta var på landet utanför en mindre stad.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 200
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp